תופעת הטרור החקלאי הפכה למגפה ארצית

חברת הכנסת שרן השכל בסיור בגליל העליון:

"הטרור החקלאי הפך למגפה ארצית. המדינה אינה ממלאת

את תפקידה הבסיסי ביותר – שמירה על ביטחון האזרחים"

פרסום

 

ח"כ שרן השכל (ליכוד), קיימה היום ( ראשון, 29.4), סיור וביקור הזדהות עם חקלאי הגליל העליון, בעקבות הטרור החקלאי ממנו סובלים החקלאים בכל רחבי הארץ, בהשתתפות דובי אמיתי נשיא התאחדות האיכרים, עמוס לוין סמנכ"ל החקלאות בחברה לפיתוח הגליל, עופר ברנע מנכ"ל החברה לחקלאות גליל עליון ועופר גרשוביץ מנהל ג"ג, ששני כלים חקלאיים שלה הוצתו לפני כחודש, כחלק מאירועי הטרור החקלאי.

 

הסיור התקיים לקראת הדיון בוועדת הפנים של הכנסת עם פתיחת המושב בנושא הטרור החקלאי. לדברי חברת הכנסת השכל: ״החקלאות היא שליחות ציונית ותפקידה לשמור על אדמות המדינה. תופעת הטרור החקלאי הפכה למגפה ארצית, אם המשטרה לא תטפל בה היא תהפוך לאחד האתגרים הגדולים של מדינת ישראל, יותר מהגבולות החיצוניים. הפרוטקשנים (דמי החסות), הגניבות, ההצתות ומלחמת התשת החקלאים על בסיס קבוע, אסון לאומי. אם לא נמקם את מיגור הטרור החקלאי בראש סדר העדיפויות, זו תהיה בכייה לדורות. המדינה אינה ממלאת את תפקידה הבסיסי ביותר, שמירה על ביטחון האזרחים".

 

השכל הוסיפה ואמרה: "לקחתי על עצמי קידום פתרון ובמקביל לעבודה מעמיקה מול המשרד לביטחון פנים כדי להגביר את האכיפה, אני מנסחת בימים אלה הצעת חוק להגברת הענישה, כך ניצור הרתעה ולא נפקיר את החקלאים להתמודד מול כנופיות פשע, שהופכות אט אט את מדינת ישראל למערב הפרוע".

 

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, אמר לחברת הכנסת במהלך הסיור: "ראינו בשבוע האחרון כשממשלת ישראל רוצה, היא מקבלת החלטות וגם מבצעת. תוך 24 שעות מהפצת סרטון ויראלי על אלימות הבדואים בדרום, מקימים תחנת משטרה ומרשתים את הדרום במצלמות. אנחנו מבינים, כי ממשלת ישראל פשוט לא רוצה לטפל בטרור החקלאי. ההתיישבות והחקלאות במדינת ישראל מצויים תחת איום קיומי והממשלה מפקירה אותנו ללא ביטחון!. ממשלת ישראל חייבת להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי ומישהו יחליט לקחת את החוק לידיים".

אורי דורמן, יו"ר החברה לפיתוח הגליל אמר: "לצערנו הטרור החקלאי לא פוסק ולא מצטמצם, הוא ממשיך לפגוע בחקלאים בכל רחבי הארץ והמדינה חייבת לפעול כמה שיותר מהר למיגור התופעה.

פרסום

יש לתקצב את החקלאים בתקציב מיוחד להצטיידות באמצעים טכנולוגים שיתנו מידע בזמן אמת באשר למתרחש בשטחים. בנוסף, המדינה חייבת לאשר מסלול לביטוח מפני נזקים הנעשים בזדון לפגיעה בחקלאים, במימון המדינה".

 

עופר ברנע, מנכ"ל החברה לחקלאות בגליל העליון ציין: "החקלאות תפקידה לשמור על השטחים הפתוחים במדינה ובגליל, הטרור מנסה להחליש אותנו ולגרום לכך שנפסיק להיות חקלאים וננטוש את אדמות המדינה. אני מצפה מהמדינה למצוא פתרון ראוי למיגור התופעה ולפיצוי מלא לחקלאים". כמו כן, השמיעו החקלאים באוזנייה של חברת הכנסת השכל, את הדרישה ליצירת ערוץ לפיצוי החקלאים על נזקי הטרור החקלאי, באחריות המדינה.

בחברה לפיתוח הגליל ברכו את חברת הכנסת על דבריה הנחרצים והירתמותה לסייע  לחקלאים בהתמודדות עם הטרור החקלאי

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

משרד החקלאות ורשות המסים חתמו הסכם לפיצוי מגדלי מטעים ופירות הדר

16 באפריל 2024

שיא בהיקף הפיצויים למגדלי אגוזי האדמה: קנט פיצתה את המגדלים בכ-15 מיליון ש"...

4 באפריל 2024

בשלוש השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי האבוקדו בקרוב ל-100 מיליון ש"ח

3 באפריל 2024

קנט פיצתה את מגדלי ההדרים בלמעלה מ-54 מיליון ש"ח במהלך שלוש שנים האחרונות –...

3 באפריל 2024

לקראת חג הפסח, מפקחי משרד החקלאות החלו לתגבר את פעילותם במעברי הגבול וסיכלו...

3 באפריל 2024

נחתם הסכם בין קרן הפיצויים במס רכוש ומשרד החקלאות למגדלי ירקות בבתי צמיחה

3 באפריל 2024

משרד החקלאות ורשות המסים חתמו הסכם לפיצוי מגדלי מטעים ופירות הדר

16 באפריל 2024

שיא בהיקף הפיצויים למגדלי אגוזי האדמה: קנט פיצתה את המגדלים בכ-15 מיליון ש"...

4 באפריל 2024

בשלוש השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי האבוקדו בקרוב ל-100 מיליון ש"ח

3 באפריל 2024

קנט פיצתה את מגדלי ההדרים בלמעלה מ-54 מיליון ש"ח במהלך שלוש שנים האחרונות –...

3 באפריל 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים