רוסיה וישראל יחתמו על הסכם סחר חופשי "בהקדם האפשרי"

רוסיה מתכננת להגדיל את האספקה של חיטה, בשר וביצים לישראל – בעוד ישראל מוכנה לשתף בטכנולוגיות ובמומחיות שלה בחקלאות עם עמיתיה הרוסים

רוסיה וישראל מתכננות לחתום על הסכם סחר חופשי בעתיד הקרוב ביותר, כך מסר סגן שר החקלאות הרוסי סרגיי לוין, בעקבות שיחותיו עם הצד הישראלי, כפי שדווח בסוכנות הידיעות "טאס". "שוחחנו על הסיכויים להקמת אזור סחר חופשי, שאותו הממשלה מתכננת להעלות על הנייר מוקדם ככל האפשר", אמר לוין, והוסיף כי בפגישה נכח גם סגן ראש ממשלת רוסיה ארקדי דבורקוביץ'.

שר החקלאות של ישראל אורי אריאל אישר את הכוונות לסכם את הנושא מהר ככל האפשר. הצדדים הסכימו גם על אספקה הדדית של תוצרת חקלאית, על הקמת מיזמים משותפים ועל הכנסה של טכנולוגיות הייטק לרוסיה, כך אמר סגן השר. רוסיה מתכננת להגדיל את האספקה של חיטה, בשר וביצים לישראל – בעוד ישראל מוכנה לשתף בטכנולוגיות ובמומחיות שלה בחקלאות עם עמיתיה הרוסים.

מהצד הישראלי נמסר כי אל השר אריאל התלווה גם ח"כ יואל רוזבוזוב (יש עתיד) והשגריר הישראלי ברוסיה צבי חפץ. השר אריאל וסגן ראש הממשלה דבורקוביץ׳ סיכמו כי מעבר לשדרוג שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום החקלאי, יחתם בין שתי המדינות הסכם סחר חופשי עד סיום שנת 2016.

פרסום
באשר לתשלום הפנסיות לעולי בריה״מ לשעבר, סיכמו השניים כי המשא ומתן בין שתי המדינות יושלם בקרוב ובמהלך שנת 2016 ישולמו הפנסיות לזכאים.
כזכור, סגן ראש הממשלה דבורקוביץ׳ מכהן יחד עם השר זאב אלקין בראשות הועדה הכלכלית המעורבת בין רוסיה וישראל ובחודשים האחרונים מתנהל משא ומתן ממושך על תשלום הפנסיה על ידי הממשלה הרוסית.
במהלך הפגישה שהתקיימה אתמול (חמישי) עם שר החקלאות הרוסי, אלכסנדר טקצ׳ב, הוחלט כי ישראל תקים ברוסיה חוות מו״פ חקלאית, שתיתן הדרכה בתחום המים והחלב. כמו כן, הוחלט כי כבר בשבועיים הקרובים תבוא לרוסיה משלחת ישראלית נוספת בראשות מנכ״ל המשרד שלמה בן אליהו וצוות ווטרינרים של משרד החקלאות כדי לבחון ייבוא ביצים מרוסיה לישראל.
שר החקלאות ח״כ אורי אריאל אמר אחרי הפגישה כי "אני שמח מאוד שמעבר לביקור הפורמלי, הגענו עם הממשלה הרוסית להסכמות מעשיות שמתוחמות בלוחות זמנים. הן בתחום החקלאי בדגש על מחקר ופיתוח, והן בתחום הכלכלי של פנסיות לעולים הישראלים והסכם סחר חופשי.
לחקלאות הישראלית יש הרבה מה להציע ואנחנו פועלים להגדלת היצוא החקלאי. גם בתוצרת החקלאית, וגם בידע וטכנולוגיה.
לסיום אני רוצה גם להודות לממשלה הרוסית על הזמנה ושיתוף פעולה מעשי ולא רק הצהרתי, וכן לצוות השגרירות הישראלית במוסקבה בראשות השגריר צבי חפץ״
Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים