ראש ממשלת הודו, נרדנה מודי, הגיע היום לביקור היסטורי בישראל והשתתף בסיור בחווה חקלאית

השר אריאל בסיור משותף עם ראש ממשלת ישראל והודו: "שיתוף הפעולה עם הודו בתחום החקלאות מצוין אבל בקרוב נגיע לגבהים חדשים"

ראש ממשלת הודו, נרדנה מודי, הגיע היום (שלישי) לביקור היסטורי בישראל והשתתף בסיור בחווה חקלאית עם ראש הממשלה נתניהו ושר החקלאות אורי אריאל.

השר אורי אריאל: ״לחקלאות הישראלית יש יתרונות עצומים בעיקר בזכות הידע והטכנולוגיה שפותחו הן על ידי החקלאים והחוקרים הישראלים, ואנחנו מצפים לעבוד יחד לטובת שני העמים ולהגיע לשיאים חדשים".

ביקורו ההיסטורי של ראש ממשלת הודו, נרדנה מודי, בישראל נפתח בסיור חקלאי עם ראש הממשלה נתניהו ושר החקלאות אריאל. בסיור ב"חוות דנצינגר", הציג השר אריאל יחד עם חוקרי מכון וולקי מספר טכנולוגיות ישראליות שמשפרות ומשדרגות את העבודה והתוצרת החקלאית.

הטכנולוגיות שהוצגו במהלך הסיור היו מכונה לאיתור רמת הסוכר בפירות, חיישנים לעצים שמאפשרים להתחקות אחרי מסלול זרימת המים דרך הצמח וטכנולוגיה שמאפשרת בקרה מדויקת על מערכת ההשקיה במגוון גידולים.

פרסום

הביקור הראשוני בנושא חקלאות מבטא היטב את שיתוף הפעולה הקיים היום בין ישראל להודו בתחום החקלאות ומדגיש כי אחד הנושאים שעומדים במרכז ביקורו של ראש ממשלת הודו בישראל, הוא החקלאות והטכנולוגיות החקלאיות שלישראל יש בה יתרון משמעותי.

יצוין, כי שר החקלאות אריאל ואנשי המשרד בישראל יחד עם מקביליהם בהודו, מקדמים בתקופה האחרונה תכנית משותפת לשדרוג שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, מתוך כוונה למקסם את היכולות הישראליות בחקלאות ההודית.

עיקר הדגש ניתן בהטמעת טכנולוגיות ישראליות בחקלאות ההודית לאיתור ותזמון בשלות התוצרת החקלאית ובנוסף, שדרוג היבול והתוצרת החקלאית במשקים משפחתיים המאפיינים את החקלאות בהודו.

תחום נוסף, זה הגברת היצוא של תוצרת חקלאית מישראל להודו ובדגש על אבוקדו, אשכולית אדומה ותמרים.

שר החקלאות אורי אריאל:"מדינת ישראל רואה חשיבות עצומה בהרחבת שיתופי הפעולה עם הודו והמסר שלנו הוא מחויבות להעמקת שיתופי הפעולה בינינו על מנת להיטיב עם העמים של שתי המדינות.
לחקלאות הישראלית יש יתרונות עצומים בעיקר בזכות הידע והטכנולוגיה שפותחו על ידי החוקרים והחקלאים הישראלים.

שיתוף הפעולה עם הודו בתחום החקלאות מצוין אבל יש עוד מה לעשות ואני מאמין שבקרוב נגיע לגבהים חדשים".

עוד אמר ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו במהלך הביקור: "מכון וולקני הוא מכון המחקר החקלאי הטוב ביותר, אין מכון מחקר חקלאי טוב יותר ממכון וולקני."

פרסום

פירוט הטכנולוגיות שהוצגו במהלך הסיור על ידי חוקרי מכון וולקני:
חיישנים לעצים – באמצעות חיישנים הצליחו החוקרים להתחקות אחרי מסלול זרימת המים דרך הצמח, זה מאפשר מידע מדוייק מאי פעם על כמות המים שהצמח צורך. הטכנולוגיה חוסכת שימוש בשאבי מים רבים ומתאימה לכל סוגי האקלים.

צילום תרמי – צילום תרמי מראה את רמת החום הנפלטת מחומר מסויים. את המידע ניתן לתרגם להוראות השקייה מדוייקות. השימוש בטכונולגיה זו, יכולה להביא בממוצע חסכון של עד 30% במשאבי המים. הטכנולוגיה מאפשרת בקרה על מערכת ההשקייה ומונעת מקרים של עודף השקייה ומקרים של מחסור בהשקיה.

מכונת NIR לאיתור רמת הסוכר בפירות וירקות – מכונת NIR מאתרת את רמת הסוכר בתפוח עוד בשלב בית האריזה. זה שמאפשר תמחור נכון וקבלת החלטה נכונה לגבי שימוש בתפוחים, האם לתעשייה או למכירה. בנוסף יכולה המכונה למדוד את רמת השמן באבוקדו או לאתר מרכיבים נוספים בפירות וירקות.

צילום :יוסי אלוני

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים