ראשי מועצות אזוריות, ארגוני החקלאים ואגודות המים נערכים למאבק:

קיימו כינוס חירום בנושא תיקון 27 בחוק המים

ח"כ איתן ברושי: "החקלאות בסכנה קיומית, והממשלה ממשיכה לשסות בה

חוקים והגבלות – לא נשב בחיבוק ידיים – נלחם על קיומם של החקלאות

פרסום

והתעשייה החקלאית – אםיהיה צורך נשבית את שיווק התוצרת החקלאית בחגים"

ביום שישי (22.7), התקיים כינוס חירום בהשתתפות עשרות ראשי מועצות אזוריות, ח"כ איתן ברושי, מנהלי ארגונים כלכליים קיבוציים וארגוני החקלאים בצפון, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, נשיא התאחדות האיכרים ואגודות המים מחוף כרמל, גליל מערבי, רמת הגולן, הגליל העליון, מטה אשר, עמק המעיינות, גלבוע ועמק הירדן.

סיבת הכינוס הייתה רפורמה שמובילה הממשלה דרך תיקון 27 בחוק המים, שמשמעותה הלאמת מפעלי המים של החקלאים בצפון, ניהול המים בדי 'מקורות' תוך יצירת 'אמבטיה' ארצית של מים ומחיר אחיד לכל הצרכנים.

נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי ויו"ר אגודת מים בגלילאמר, כי קיימת משמעות הרסנית לתיקון 27 בחוק המים מבחינת המשק החקלאי: "אנחנו תומכים בהוזלת מחיר המים לצרכן הפרטי וחושבים שניתן להזיל את המחיר אף יותר, אך אין קשר בין הדיון בנושא זה לדיון בנושא המים לחקלאות. ביטול אגודות המים שהוקמו בהשקעות של מיליוני שקלים מכיסי החקלאים ובתמיכת הממשלה והפיכת חברת מקורות למונופול, יחרצו את גורל החקלאות בישראל. בשלב הזה אנחנו מנסים לטפל בנושא באמצעות הידברות ומו"מ עם הממשלה, אך אם נצטרך- נילחם.

אבשלום (אבו) וילן, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל אמר, כי מעל חצי שנה מנסה התאחדות חקלאי ישראל להגיע להסכם בנושא המים לחקלאות עם משרד האוצר, אך לא נרשמת התקדמות.

ח"כ איתן ברושי תקף את הממשלה הממשיכה לשסות בנו חוקים והגבלות. אנחנו נילחם על קיומה של החקלאות והתעשייה החקלאית, הנחוצים למדינת ישראל. ברושי הפנה איום כשאמר נוכח האיומים המתמשכים הללו, אם יהיה צורך, לקראת החגים נשבית את שיווק הפירות והירקות".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוציתציין, כי לפני עשור היו 70 אלף חקלאים בישראל וכיום נותרו רק עשרת אלפים. המשמעות אינה רק פגיעה בחקלאות, אלא גם בפריסת ההתיישבות ובייצור מזון טרי במדינה, הנתונה לאיומים חיצוניים. משק המים חייב וצריך להישאר סגור לחקלאות ולא ייתכן, כי גורמים חיצוניים ינהלו אותו.

יאיר ריינמן, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים של הקיבוצים"חייבים להכיר בכך שלממשלה יש פחות עניין בקיומה של חקלאות ותעשייה חקלאית, או תמיכה בהתיישבות מאשר רצון באהדת הציבור. בענף הפטם והביצים כבר שולטים בעלי הון וגם בענף הדגים שיערוך ביום שלישי הקרוב הפגנה בבריכות הדגים של קיבוץ מעוז חיים ויש סיכוי, כי הממשלה תפיל גם ענף זה לשליטת טייקונים".

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ אמר "אנחנו במאבק. אין מו"מ על החקלאות ולא נסכים להחליף גידולים בפיצוי כספי. ענף שייסגר יהיה בלתי אפשרי להקים מחדש. חקלאות היא ערך, דרך חיים ונכס אסטרטגי למדינה. אסור לוותר. אנחנו ראשי המועצות מחויבים למאבק.

יורם ישראלי, ראש מועצה אזורית מטה אשר"ביום שייקחו את מי הקולחין לחקלאים, אגרת הביוב לתושבים תוכפל, ודרעי לא מבין את זה ומבטיח לציבור דברים שלא ניתן לקיים".

פרסום

יורם קרין, יו"ר המועצה האזורית עמק המעיינות ציין, כי כלל הרשויות בארץ ובוודאי המועצות האזוריות כולן חייבות לתמוך ולסייע במאבק זה למען קיומן של חקלאות ותעשייה חקלאית המפרנסות מאות אלפי משפחות בישראל.

 

אורי דורמן, יו"ר החברה לפיתוח הגלילהבהיר: "הדרישה שלנו ממקבלי ההחלטות הינה לפצל את פרק החקלאות מתיקון 27 לחוק המים ולבטלו. משמעות התיקון מבחינת החקלאות הינה בלתי נסבלת ומשנה סדרי בראשית. יש לקבוע מחירי מים הוגנים לטווח ארוך ולחתום על הסכם מים שיאפשר לחקלאים להתפרנס בכבוד ולספר לאזרחי ישראל תוצרת חקלאית איכותית במחירים שפויים".

לטענת החקלאים, התיקון המוצע בחוק המים יהפוך את חברת מקורות למונופול בלעדי בכל תחום המים, דבר העתיד ליקר את מחיר המים לחקלאות בעשרות אחוזים ביחס למחיר ההפקה הפרטית. כמו כן הדבר יפגע אנושות במפעל התיישבותי ציוני אדיר שבהקמתו הושקעו משאבים רבים.

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

משרד החקלאות ורשות המסים חתמו הסכם לפיצוי מגדלי מטעים ופירות הדר

16 באפריל 2024

שיא בהיקף הפיצויים למגדלי אגוזי האדמה: קנט פיצתה את המגדלים בכ-15 מיליון ש"...

4 באפריל 2024

בשלוש השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי האבוקדו בקרוב ל-100 מיליון ש"ח

3 באפריל 2024

קנט פיצתה את מגדלי ההדרים בלמעלה מ-54 מיליון ש"ח במהלך שלוש שנים האחרונות –...

3 באפריל 2024

לקראת חג הפסח, מפקחי משרד החקלאות החלו לתגבר את פעילותם במעברי הגבול וסיכלו...

3 באפריל 2024

נחתם הסכם בין קרן הפיצויים במס רכוש ומשרד החקלאות למגדלי ירקות בבתי צמיחה

3 באפריל 2024

משרד החקלאות ורשות המסים חתמו הסכם לפיצוי מגדלי מטעים ופירות הדר

16 באפריל 2024

שיא בהיקף הפיצויים למגדלי אגוזי האדמה: קנט פיצתה את המגדלים בכ-15 מיליון ש"...

4 באפריל 2024

בשלוש השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי האבוקדו בקרוב ל-100 מיליון ש"ח

3 באפריל 2024

קנט פיצתה את מגדלי ההדרים בלמעלה מ-54 מיליון ש"ח במהלך שלוש שנים האחרונות –...

3 באפריל 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים