"עגבניית מיני" – הקטנה בעולם ועגבנית 'בון-בון' המתוקה

המוח היהודי – זנים חדשים של עגבנייה הכי ישראלית:

"עגבניית מיני" – הקטנה בעולם

ועגבנית 'בון-בון' המתוקה הנבדקת במעבדה

העגבניות יוצגו לראשונה בתערוכה החקלאית בערבה, 31.1-1.2!

 

לאחר שנים של שגשוג ופריחה חקלאי, נאלצו בעשר האחרון תושבי הערבה לנווט מחדש, לחשוב ולייצר כיוונים חדשים על מנת להמשיך לקיים חקלאות ענפה לייצוא בלב המדבר. שלושה חקלאים ממושב עידן- אריאל קיטרון שגידל פלפלים ואבטיחים, דובי דגאי שגידל בזיליקום ופלפלים ודוד מזרחי שגידל עגבניות הבינו, כי המציאות החדשה שנוצרה בענף החקלאות מחייבת פעילות בשטחים חקלאיים גדולים יותר, ידע מקצועי נרחב בכל שרשרת העשייה החקלאית ואיגום משאבים בשותפות של כמה משקים.

יחדיו הקימו את 'קדמה', בה כל אחד מהשלושה עוסק בתחום ספציפי, בו יש לו את היכולות הטובות ביותר. קיטרון עוסק בגידול בשדה, דגאי מטפל בשיווק המוצרים ואילו מזרחי בתחום האריזה.

פרסום

 

במהלך 3 השנים האחרונות, יחד עם חוקרי מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, פיתחה חברת 'קדמה' זן פטנט ייחודי של 'עגבנית טעם', המבטיח לצרכן עגבנייה איכותית וטעימה במיוחד.

מדובר בעגבנייה שמבחינה חיצונית אינה שונה, אך נחשבת לבעלת איכות גבוהה הן בטעם והן בחיי המדף שלה. "הלקוח שירכוש את העגבנייה מהזן החדש, לא קונה חתול בשק, הוא ידע בדיוק איזה טעם ואיכות הוא מקבל. השגנו טעם מתוק וייחודי בעל ארומה שונה מהעגבנייה הסטנדרטית, תוך שימוש בטכנולוגיה המובילה בעולם וטיפול ייחודי בגידול בחממות בעלות סניטציה גבוהה והשבוע התחלנו לשווק עגבניות בעלות הטעם המתוק ב-30% מכל עגבנייה אחרת בשוק" מסביר דגאי.

 

ההתחייבות למתיקות ואחידות הטעם, הינה על בסיס המחקר שהתקיים במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, לשם הענקת יתרון כלכלי ושיווקי למגדלים בערבה התיכונה וכן בדיקות מעבדה שעברו העגבניות, על מנת לאשרר, כי קיימת בעגבנייה רמת מתיקות גבוהה מספיק לשיווק.

 

פרסום

לצד גידול זה, בשטח של כ-5 דונם, הצליחו לגדל ב'קדמה' לראשונה עגבניות בוטיק בעלות ייחוד עולמי הנקטפות ממש בימים אלו ובדרכם לשווקים- עגבניות "טיפה", העגבניות הקטנות ביותר בעולם!. "ערכנו מיפוי לשוק בארץ ובעולם והבנו, כי קיים ביקוש לזן חדש וייחודי של עגבנייה קטנה במיוחד שתתאים למנות שף ('פינגר פוד') וכן לסלט איכותי, טעים וכקישוט ללא חיתוך העגבנייה" מציין דגאי. העגבנייה החדשה הינה עגבנית בוטיק, שגודלה קטן יותר ממטבע של שקל וזוכה כבר להתעניינות גבוהה משפים מובילים בעולם. "בשלב זה אנו מגדלים את עגבנית הטיפה הקטנה בצבעים אדום וצהוב, נשקול הרחבה לצבעים נוספים בהתאם לביקוש" סיכמו ב'קדמה'.

 

זני העגבנייה הייחודיים וכן גידולים חדשים נוספים, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר בחצבה בט"ו בשבט- חג האדמה והחקלאות, בתאריכים 31.1-1.2.2018. במהלך התערוכה יציגו כ-250 חברות מובילות את החידושים בתחום. כמו כן, ניתן יהיה להתרשם מהעגבניות ואף לטעום מהן כמו מגידולים חדשים נוספים. בתערוכה המשתרעת על שטח של 15 דונם, פותחים חוקרי המו"פ את שערי החממות ומאפשרים ללמוד, לראות ולטעום מהתוצרת החקלאית והפלא שמתקיימים בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מזני ירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד!. הכניסה חינם!

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תפוח אדמה.. אלה מה
מיני פלפל לממולאים ובישול
זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים