משרד החקלאות ממנה פקידי יערות חדשים

משרד החקלאות מרחיב את מספר פקידי היערות ברשויות המקומיות, וממנה פקידי יערות עירוניים בשבע רשויות מקומיות נוספות לטובת הגנה על עצי העיר

 

המשמעות: הרשות המקומית מקבלת אחריות על העצים הנטועים בשטחה. מהלך זה יחייב את הרשות לקחת בחשבון את העצים בהליכי התכנון, וכן לשמר את עצי העיר לטובת התושבים והציבור הרחב

פרסום

 

במסגרת פעולות משרד החקלאות לקידום ההגנה על עצים בישראל, מרחיב המשרד את מספר פקידי היערות ברשויות המקומיות, וממנה פקידי יערות עירוניים בשבע רשויות מקומיות נוספות: אשדוד, גבעתיים, גבעת-שמואל, יבנה, הוד-השרון, מועצה אזורית לב-השרון ופרדס-חנה כרכור.

 

העצים בישראל מוגנים מתוקף פקודת היערות, אשר מגדירה כי כל עץ הוא מוגן, וכי יש לבקש היתר מפקיד היערות על מנת להסירו. לפיכך, ההגנה על עצים בישראל מוטלת בעיקרה על כתפיהם של פקידי היערות אשר מוסמכים לכך על ידי שר החקלאות. פקידי היערות הם עובדי קק"ל, או רשות מקומית, אשר מוסמכים להנפיק רישיון כריתה לעץ. כיום, מרבית תושבי המדינה נדרשים לפנות לפקידי היערות האזוריים של קק"ל על מנת לקבל היתר לכריתתו של עץ, ורק ב- 11 רשויות מקומיות מוסמך פקיד יערות עירוני, אשר נותן שירות ישירות לתושבי העיר, שלא דרך פקידי היערות של קק"ל.

 

פקידי יערות עירוניים הוסמכו בשלוש הערים הגדולות (ירושלים, תל-אביב וחיפה) כבר בשנות ה- 60 של המאה הקודמת. עם תיקוני החקיקה של פקודת היערות, וחוק התכנון והבניה בשנת 2008, אשר קבע כי יש לשלב את הנושא בהליכי התכנון והבניה, החל משרד החקלאות בהסמכה של פקידי יערות בערים ורשויות נוספות. ואכן, לפני שבע שנים הוחלט במשרד החקלאות ופיתוח הכפר להרחיב את מסגרת פקידי היערות ברשויות המקומיות משלושה פקידים בערים הגדולות לפקידי יערות בכל אחת מהרשויות החברות בפורום ה- 15. מתוך אמונה בחשיבות הסביבה הנופית בתוך העיר, לטובת התושבים. בשנת 2011 הוסמכו פקידי יערות ברחובות, רמת-גן, פתח-תקוה, ובמהלך שנת 2015 הוסמכו פקידי יערות בערים נתניה, באר-שבע, ראשון-לציון, מועצה אזורית חוף הכרמל ומועצה אזורית משגב. פקידי יערות אלו השתתפו בקורס הסמכה מיוחד המבטיח שכל פקידי היערות החדשים הם בעלי הכשרה מתאימה, היכרות עם עצים וידע כיצד לטפל בהם ומה נדרש על מנת להגן עליהם. כאמור, במהלך החודשים האחרונים הסמיך פקיד היערות במשרד החקלאות פקידי יערות עירוניים בשבע רשויות מקומיות נוספות.

 

פרסום

ד"ר ארז ברקאי, פקיד היערות הארצי במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "הליך הסמכת פקידי יערות עירוניים הוא חיוני כחלק בלתי נפרד מקבלת האחריות של הרשות המקומית על העצים הנטועים בשטחה. מהלך זה יאפשר לרשות לשלב בצורה נכונה ומיטבית את  העצים בהליכי התכנון, וכן לשמר את עצי העיר לטובת התושבים והציבור הרחב. העצים בארץ, ובערים במיוחד, הם נכס סביבתי ונופי חשוב שמעניק לציבור תועלות רבות".

מועצת הדבש ודבוראי ישראל מברכים על החלטת משרד החקלאות, שהתקבלה היום, להרחבת  מספר פקידי היערות ברשויות המקומיות

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש אומר: "תגבור פקידי היערות הינו הכרחי, נוכח עשרות אלפי הכריתות של עצים וחורשות שלמות, המבוצעות ברחבי הארץ בשנים האחרונות שלא כדין ולא תחת פיקוח. החלטה זו צריכה להוביל  לשינוי בהליכי מתן היתרי כריתה בשטחים הפתוחים ובשמורות הטבע ולעצור את הכחדת והפגיעה בעצים צופניים. אומר מידן, בנוסף מציין :"בשנים האחרונות, חקלאים ותושבים ברחבי הארץ מתעוררים מדי בוקר, למראה האסון בו נכרתים אלפי עצים, ביניהם עצי האקליפטוס המהווים מקור הצוף העיקרי עבור דבורת הדבש, שהינה המאביקה העיקרית בטבע האחראית להאבקת 80% מהגידולים חקלאיים. כריתות אלו מתבצעות בשיטתיות ללא התראה מוקדמת ולצערי, גם באישור פקידי היערות לדורותיהם במשרד החקלאות. שכן, היתרי כריתה הניתנים על ידי משרד החקלאות אינם פגי תוקף וניתן לממשם בכל זמן! רק בשנתיים האחרונות בוצעו כריתות יזומות של מעל ל- 12,000 עצי אקליפטוסים, באזורים שונים בארץ, ביניהם- בנחל אלכסנדר, בשמורת החולה, קיבוץ דן, פלמחים- נחל שורק, רמת הגולן, חדרה, קיבוץ כינרת ועוד. כתוצאה מהכריתות המאסיביות שבוצעו נגרם נזק בלתי הפיך לענף הדבש והאבקה, ההפסד כתוצאה מחוסר תפוקת דבש באזורים אלה מוערך בכ- 3 מיליון שקלים".

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים