משלחת מתאילנד הגיע לישראל ללמוד על קנאביס רפואי.

לאחר עבודה מאומצת מצד הנספחות הכלכלית מטעם משרד הכלכלה והתעשייה בתאילנד, מבקרת בימים אלו בישראל משלחת בכירה של כ-20 גורמי ממשל תאילנדיים, על מנת ללמוד מהידע הישראלי ולבחון שיתופי פעולה עם החדשנות הישראלית בתחום גידול קנביס למטרות רפואיות. המשלחת מורכבת משלושה מנכ"לים במשרד הבריאות התאילנדי ומכלל הרכב דירקטוריון חברת התרופות הממשלתית GPO אשר תהיה אמונה על הגידול של הצמח, הפיכתו לתרופה ושיווקו בבתי המרקחת של הארגון, וזאת במחירים מסובסדים. ביקור המשלחת מתבצע בשיתוף עם יחידת היק"ר (יחידת הקנביס הרפואי) במשרד הבריאות, אשר תפגיש את חברי המשלחת עם גופי חקלאות, חוות גידול ובחברות תרופות המתמחות בתמציות קנביס.

בחודשים האחרונים מתחוללת מהפיכה חקלאית רפואית בשוק התאילנדי. בערב חג המולד האחרון, לאחר אישור המועצה המחוקקת, הפכה תאילנד למדינה הראשונה בדרום מזרח אסיה שמכשירה גידול קנביס ושיווקה למטרות רפואיות.

היתר לגידול קנביס רפואי הוא עניין משמעותי עבור מדינה כמו תאילנד, הידועה בחוקים הנוקשים שלה כנגד צריכת סמים. יחד עם זאת, צמח הקנביס מושרש בהיסטוריה החקלאית והתרבותית העשירה של תאילנד כאשר השימוש בו היה נפוץ עד לשנות ה-30 של המאה הקודמת, בין אם למטרות רפואיות ובין כתבלין במרקים התאילנדיים המפורסמים.
מבחינות רבות, תאילנד היא מקום אידיאלי לגידול קנביס – כבר כיום, תאילנד היא מרכז עולמי לתיירות רפואית מצוינת והאקלים הטרופי במדינה מאפשר ייצור זול יותר של קנביס מאשר במדינות מתחרות. לכן, כשהחקיקה הסתיימה ורגע לפני התקנת התקנות והיציאה לדרך, מחפשים מקבלי ההחלטות בתאילנד ללמוד ממומחים עולמיים בנושאי גידול, פרמצבטיקה ופרמקולוגיה המותאמים ספציפית לשוק הקנביס.

פרסום

דגן אלוני, הנספח הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה בתאילנד: "לישראל מעמד של מדינה חדשנית בעיני התאילנדים ואנו שמחים כי הממשל המקומי בחר לבקר בישראל, בתזמון שיא מבחינת הפוטנציאל העסקי ובהרכב מורחב מאוד, על מנת לבחון שיתופי פעולה וללמוד מהניסיון הנצבר בנושא אצלנו. כמו תמיד, אנו עושים מאמצים על מנת לקדם את התעשייה הישראלית בחו"ל בכלל ובתאילנד בפרט וזוהי הזדמנות מצוינת לחברות הישראליות בשוק התאילנדי".

איתי מלכיאור, מרכז תחום הקנביס הרפואי במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה מציין שתאילנד אינה המדינה היחידה המתעניינת בידע ובתוצרת הישראלית. "תהליך המדיקליזציה שקידם משרד הבריאות הישראלי הינו ייחודי ומעורר עניין רב ברחבי העולם. החדשנות הישראלית באה לידי ביטוי לא רק בהיבטים החקלאיים וייצור התכשירים והמכשור הרפואי הנלווה, אלא בעצם הבניית התהליך. אנחנו מאמינים שהחלטת הממשלה שהתקבלה בשבוע שעבר, להתיר ייצוא קנביס רפואי, תכניס מאות מיליוני דולרים למשק הישראלי, תסייע לחקלאים וליצרנים ותייצר מקומות עבודה רבים."

יובל לנדשפט, מנהל היחידה לקנביס רפואי במשרד הבריאות המארח את המשלחת, מוסיף: "מדינות רבות מעוניינות ללמוד את המתודולוגיה הקלינית שלנו על מנת שרופאים יוכלו להתוות קנביס רפואי ברמת Medical Grade למטופלים, אבל מדינות רבות עוד יותר מעוניינות בכלל לא להתעסק עם נושא הגידול עצמו אלא לייבא מוצרים איכותיים ברמה רפואית מישראל".

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים