'מומורדיקה' להודים – גם ההודים רוצים 'חיי נצח':

גם ההודים רוצים 'חיי נצח':

ערבה תיכונה מספקת 'מומורדיקה' להודים

הפרי שבזכותו חיים באוקינאווה אחוז בני ה-100 הגדול בעולם!

פרסום

 

'פרי החיים' של העידן המודרני: על פי נתוני תוחלת החיים העולמית עולה כי באי אוקינאווה שביפן חיים יותר בני ה-100 מאשר בכל העולם- כ20% מכלל האוכלוסייה באי (כמיליון וחצי תושבים) הינם בני 100 ומעלה!

הממוצע ביפן של בני 100 ומעלה הינה 4.6 אחוזים בלבד ולכן האי הינו תופעה נדירה שנחקרה.

המחקרים מגלים, כי הסוד הוא התזונה באי, המאופיינת במזון דל קלוריות, עשיר בירקות, דל בשומן ונטול מזונות מעובדים. אחד המרכיבים המרכזיים במזון באי הינו ה'מומורדיקה'- 'צמח האינסולין' המכונה 'מלון מר', אותו מגדלים בישראל במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית.

הצמח גדל ברחבי העולם באזורים טרופיים ולטיפוחו זקוקים לתנאים מיוחדים, אותם יצרו בעבורו בחממות בערבה תיכונה.

 

במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית מציינים, כי ל'מלון המר' המשתייך למשפחת הדלועים, יש היסטוריה ארוכה בשימוש טבעי כנגד סכרת באסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית והוא משמש כצמח חשוב לטיפול בחולי סוכרת במזרח הרחוק ולכן גם נקרא 'צמח האינסולין'. הצמח מכיל מספר רכיבים המייצרים חלבון טבעי דמוי אינסולין, אותו הורמון האחראי על החדרת הגלוקוז לתאים. למעשה צמח ה'מומורדיקה'  מחקה במידה מסוימת את פעולת האינסולין הטבעי ועל כן הוא גם עלול לגרום להיפוגליקמיה. הפרי ירוק ודומה בצורתו למלפפון, עם ההבשלה צבעו הופך כתום-צהוב. הפרי והעלים נאכלים במגוון תבשילים. לחיך הישראלי הפרי מר מאוד, אך בשילובו עם תבשילים הוא אינו מר וצריכתו הינה בשל בריאותו.

 

מומורדיקה- צילום – מופ ערבה תיכונה וצפונית

הצלחת הגידול בלב המדבר, בערבה תיכונה, מהווה פריצת דרך בענף החקלאות בארץ וכבסיס להמשך מחקר חקלאי וביוכימי-רפואי ובניית תשתית מחקרית ליצירת גידול חקלאי נוסף ממשפחת הדלועיים בערבה. לאור האיכות הגבוהה של הגידול בלב המדבר הישראלי, לאחרונה נוצר ביקוש רב למומורדיקה גם בקרב ההודים החיים ברחבי הארץ אליהם מספקים מהערבה כמויות גדולות של הפרי.

פרסום

 

לצמח מרכיבים חשובים: חלבון בעל תכונות אנטי וירליות, אינסולין- משפר הזנת בעלי חיים וגדילה, חומרים אנטי אוקסידנטים ואנטי דלקתיים, אנטי בקטריאלי, חומרים התורמים להורדת הכולסטרול והטרי-גליצרידים וכן חומרים אנטי סרטניים.

 

המומורדיקה וגידולים נוספים יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר בחצבה בט"ו בשבט-חג החקלאות, בתאריכים 31.1-1.2.2018. במהלך התערוכה ניתן יהיה להתרשם מהגידול ואף לטעום ממנו כמו מגידולים חדשים נוספים. התערוכה משתרעת על שטח של 15 דונם ומאפשרת ללמוד, לראות ולטעום מהתוצרת החקלאית והפלא שמתקיימים בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מזני ירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד!. הכניסה חינם!

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

4 תגובות

  1. אכלתי טרי זה לא כזה מר בקושי מר, טעם רגיל פשוט לא מתוק
    אבל הבנתי שלא טוב לאכול הרבה שזה יכול לעשות בעיות בקיבה וגם לא טוב לנשים בהריון נכון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תפוח אדמה.. אלה מה
אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים