לראשונה: תמיכה בהתארגנות בענף הייצוא

המטרה: הגדלת הרווחיות של החקלאים מייצוא, תוך חיזוק כוח המיקוח מול הקניינים בחו"ל • במשרד החקלאות מאמינים כי המהלך יהווה דוגמה להתארגנויות נוספות בענפי ייצוא אחרים

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "נמשיך לפעול ולחזק את החקלאים הישראלים. המהלך יגדיל את הרווחיות של החקלאים הישראלים המייצאים לחו"ל תוצרת חקלאית טרייה וישאיר את הכלל ההחלטות החקלאיות בזמן העסקה בידיי החקלאי הישראלי"

משרד החקלאות מקדם בימים אלה פיילוט לתמיכה בהתארגנות חקלאים ליצוא תוצרת חקלאית טרייה לשנים 2020-2018. במסגרת זו, המשרד יקצה תקציב של 10 מיליון ₪. המטרה: הגדלת הרווחיות של החקלאים מייצוא, תוך חיזוק כוח המיקוח מול הקניינים בחו"ל. בתוך כך, המשרד יתמוך בחקלאים ויעצים את יכולת הייצוא בגידולים מסוימים, תוך יצירת תנאים שיאפשרו את הגדלת האמון בין החקלאי המגדל את התוצרת לבין היצואן המוכר את תוצרתו. יתר על כן, המהלך יעודד התארגנויות ייעודיות של חקלאים. מטרת ההתארגנות היא להגדיל את  התמורה והרווחיות של החקלאים מהייצוא לטווח הבינוני והארוך, תוך מתן ביטוי ליתרון הגודל ותיאום מיטבי בין החקלאים והיצואנים ולחיזוק כוח המיקוח מול קניינים בחו"ל.

פרסום

 

התכנית החדשה מיועדת עבור התארגנויות חדשות שתוקמנה בעקבות תמיכת המשרד. בנוסף, את הבקשה יוכלו להגיש גם התארגנויות של חקלאים אשר תחבורנה לתאגידים קיימים או כאלו שבהקמה. יצוין כי, משרד החקלאות מעוניין לקדם ולסייע לחקלאים המגדלים בפועל, על כן לפחות 50% מהבעלות בהתארגנות לייצוא צריכה להיות של חקלאים.

המטרה, שהחקלאים יקבלו את כלל ההחלטות הקשורות לפן החקלאי, בעוד שהיזם יוביל בכל הקשור לניהול ולעסקאות. לטובת העצמת יכולת השיווק לייצוא התוצרת החקלאית, התארגנויות שיציגו בחירה באנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון רלבנטי בתחומי השיווק והייצוא, כמנהלי ההתארגנות, יזכו לציון גבוה יותר בזכאות לתמיכה.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

קנט פיצתה את מגדלי הדבורים בכ-4 מיליון ₪ מהשקת הביטוח

13 במרץ 2024

פריחת מטעי הנשירים החלה

5 במרץ 2024

ענף המנגו נערך להגדלת ייצוא הפרי ופתיחת שווקים חדשים בעולם  

4 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

קנט פיצתה את מגדלי הדבורים בכ-4 מיליון ₪ מהשקת הביטוח

13 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים