לימון ללא גרעינים!

לראשונה בישראל: בחצבה שבערבה תיכונה

הצליחו לגדל לימון ללא גרעינים!

 

פרסום

הזן הייחודי יוצג בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל

במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר בחצבה, 31.1-1.2

 

סוחטים לימון לכוס התה או לסלט והגרעינים נופלים פנימה? במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, יחד עם המגדל שלמה עטר, הצליחו לאקלם זן ייחודי של לימונים במושב חצבה שבערבה, לימון ללא גרעינים!.

 

מדובר בלימון מזן איילת, שהינו תוצר ממשפחת לימוני וילה פרנקה. מבחינת הטעם והמראה החיצוני אין כל שינוי מהלימון המסורתי, טעמו חמצמץ וצבעו צהוב. כמו כן, הלימון החדש הינו עשיר בוויטמין C  החיוני לחיזוק  מערכת החיסון, מהווה נוגד חמצון רב-עוצמה הנלחם ברדיקלים חופשיים ומסייע בשמירה על הלב, כלי הדם, העור והעניים.

 

שלמה עטר, מגדל את הזן החדש יחד עם חתנו בסמוך לחצבה בערבה תיכונה. לדבריו: "בשנת 2013 התחלנו לגדל לימונים בשטחים נרחבים בחצבה על פני כ- 55 דונם ולאחרונה החלטנו לנסות ולאקלם זן ייחודי שאינו קיים בארץ של לימון ללא גרעינים. העונה זו העונה הראשונה בה אנו קוטפים לימונים איכותיים ללא חרצנים משטח של כ-5 דונם, המספקים כ- 20 טון לימונים איכותיים". לדבריו של עטר, רוב היבול מזן הלימונים הייחודי מיועד לייצוא למדינות אירופה.

 

פרסום

הלימון הינו ממשפחת פירות ההדר, אותם מגדלים באופן חקלאי. הלימונים מבויתים בעיקר לשם הפקת מיץ, אך גם הציפה והקליפה משמשים בבישול, באפייה ובשימורים. מיץ הלימון מכיל כחמישה אחוזים חומצה ציטרית ועל כן טעמו של הפרי הלימון חמוץ. בפיתוח הזן לקחה חלק ד"ר עליזה ורדי ז"ל ממכון וולקני.

 

הלימון ללא הגרעינים וכן גידולים חדשים נוספים, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר בחצבה בט"ו בשבט- חג האדמה והחקלאות, בתאריכים 31.1-1.2.2018. במהלך התערוכה יציגו כ- 250 חברות מובילות את החידושים בתחום. כמו כן, ניתן יהיה להתרשם מהלימון החדש ואף לטעום ממנו כמו מגידולים חדשים נוספים. בתערוכה משתרעת על שטח של 15 דונם פותחים חוקרי המו"פ את שערי החממות ומאפשרים ללמוד, לראות ולטעום מהתוצרת החקלאית והפלא שמתקיימת בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מזני ירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד!. הכניסה חינם!

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

תגובה אחת

  1. קניתי עץ לימון לפני שנתיים היה רשום עליו יוריקה והוא מניב לימונים ללא גרעינים בעציץ לא ענקי. מניב לאורך כל השנה ועומד ברוחות. גר במודיעין. קניתי אותו במשתלת גמזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תפוח אדמה.. אלה מה
מיני פלפל לממולאים ובישול
זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים