כנס הלקוחות השנתי של קנט

יו"ר קנט בכנס הלקוחות השנתי של החברה: "ללא הביטוח והביטחון לפן הכלכלי שמספקת קנט לחקלאים, לא תהיה חקלאות בארץ"

 

הכנס, שהתקיים לרגל יובל 50 שנות פעילות של קנט, בנוכחות מאות חקלאים ומגדלים, התמקד השנה בחקלאות ישראלית צופה פני עתיד #  הכנס השנה היה מרגש מתמיד לאור פרישתו של דוד גינזבורג, מנכ"ל החברה היוצא, לאחר כ-40 שנות פעילות בקנט

פרסום

 

"ללא הביטוח והביטחון לפן הכלכלי שמספקת קנט לחקלאים לא תהיה חקלאות בארץ" כך אמר יוחנן אור, יו"ר קנט, בכנס הלקוחות השנתי של החברה, במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, ובהשתתפות מאות חקלאים. בכנס שנערך השנה תחת הכותרת "חקלאות ישראלית צופה פני עתיד"  וציין יובל 50 שנות פעילות של קנט, אמר אור כי "ללא תחושת הביטחון של החקלאי כי בעת אסון טבע או כשייגרם נזק טבע יהיה מי שיפצה אותו ויאפשר לו להשתקם כלכלית ולצאת שוב לשדה על מנת לזרוע את התוצרת של השנה הבאה, לא יהיו חקלאים ולא תהיה חקלאות. ללא תמיכה משמעותית, מובטחת וקבועה של ממשלת ישראל, של משרד החקלאות ושל משרד האוצר בביטוח נזקי הטבע, ובביטוח אסונות טבע לא תהיה חקלאות. לצערנו, בשנים האחרונות נושא זה הפסיק להיות מובן מאליו למקבלי ההחלטות. בעוד הצרכים גדלים, התקציב מפגר אחריהם".

 

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל, סקר את פעילות משרדו לקידום ענף החקלאות ופתיחת שווקים חדשים לחקלאים: "אנחנו רוצים להגיע ביתר שאת למזרח, להודו, סין וויאטנם. מדובר באוכלוסייה של 3 מיליארד פיות שצריך להאכיל, המהווה כ-40% מאוכלוסיית העולם. אבל, בימים אלה ישנם התפתחויות בכל הקשור לפתיחת ערב הסעודית ומדינות המפרץ ליחסי עבודה ומסחר עם ישראל, גם ללא הסכם שלום. ברגע ששווקים אלו יפתחו, ובע"ה אני מקווה שמדובר בחודשים הקרובים, יפתח שוק של כ-200 מיליון איש, שוק קרוב מאוד. ניתן יהיה להגיע אליו בתוך יממה אחת ברכבות ובמכוניות".

 

שמוליק תורג'מן, מנכ"ל קנט בפועל, ציין כי חזונה של קנט מדבר על קיום חקלאות מצליחה, בת קיימא ושמירה על חקלאי ישראל.  "אני רואה את תפקידי, ותפקיד קנט, לעשות ככל הניתן על מנת לאפשר לחקלאים הישראלים לבצע את עבודתם ולהיות הגב הכלכלי שמאפשר להם לעמוד בחוד החנית העולמית בתחום החקלאות, ויחד עם משרדי הממשלה והחקלאות נפעל כדי לקדם מטרות אלה".

 

החלק המרגש באירוע היה דברי הפרידה ממנכ"ל קנט היוצא שנאמרו על ידי סמנכ"לית שיווק וביטוח של החברה,  תמר שקורי, מי שהייתה אחראית על הפקת הכנס וניהולו, שנאמרו בשמה ובשם כלל עובדי החברה והלקוחות וכן נאומו של דוד גינזבורג, המנכ"ל היוצא של קנט שיוצא לגימלאות לאחר כ-40 שנות פעילות בחברה. גינזבורג סקר את היקף הנזקים בשנה החולפת וחשף כי קנט פיצתה את החקלאים בישראל בכ-320 מליון ₪ בשנה החולפת ובשנת 2017 כבר שילמה למעלה מ-100 מליון ₪. גינזבורג נפרד מהחקלאים וציין כי "עם הטבע אפשר להתמודד, אבל לא עם הזמן…". בסיום נאומו הוקרן סרטון קצר שסקר את האירועים המרכזיים בפועלו בחברה ב-40 השנים האחרונות.

 

אבשלום, אבו, וילן, מזכיר התאחדות חקלאי ישראל אמר כי בכל שנה המדינה מקשה על החקלאים בכך שהיא מעכבת ולא מרחיבה את  התקציבים המיועדים לביטוח. "במדינה מתוקנת לא ניתן לחכות לאישורי תקציב עד כחודש לפני הזריעה" אמר וילן. לדבריו, אין זה מקרה שאין חברות אחרות שנכנסות לפעילות בתחום ביטוח נזקי הטבע היות וישראל קטנה מדי לכמה חברות. לדבריו יש בישראל חקלאות מפוארת אבל צריך תקציב נוסף של בין חצי מיליארד למיליארד ₪ שיבטיח את קיומה העתידי.

 

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים בישראל, בירך את דודי גינזבורג על פועלו ארוך השנים למען החקלאים בישראל ולמען פיתוחה של קנט וציין כי הוא שב מפגישה בכנסת וכי על קנט להיכנס לפעילות גם בתחום הגניבות החקלאיות, נושא המהווה בעיה קשה למגדלים.

 

פרסום

כמחווה ליובל החמישים, הוקרן סרטון מיוחד שנערך בעזרת קיבוץ עין חרוד איחוד, איתן אביבי – מנהל הגד"ש ואילן לדל – אחראי GIS . הסרטון הציג את פועלם של החקלאים בשדה בתקופת הקציר ואת לוגו קנט חרוש בשדות הגידולים של הקיבוץ. הליך העבודה כולו צולם והוקרן בכנס. מחווה נוספת היה סרט מרגש ובו הנשיא שמעון פרס, ז"ל,  דיבר על החקלאות הישראלית, וחשיבותה. דבריו של פרס נערכו על רקע צילומים מרהיבים של החקלאות הישראלית, לסוגיה.

 

כנס הלקוחות של קנט התמקד השנה בחקלאות ישראלית צופה פני עתיד כאשר מומחים שונים הציגו דיסציפלינות בתחום. בין השאר, נטלו חלק בכנס פרופ' יואב יאיר, דיקן בית הספר לקיימות במרכז הבינתחומי בהרצליה שהציג מגמות והיערכות לישראל בעידן של שינויי אקלים, ד"ר דורון אייל, ראש החטיבה לפסיכולוגיה ורוח במרכז הבינתחומי בהרצליה שדיבר על תבונה יצירתית בחיים ובעבודה, עדי יופה, מומחית לחיזוי מגמות צרכנים שהציגה תחזית עתידנית בתחום הקולינריה ובועז פמסון, מנטור להצלחה ויצואן ידע שחשף את סיפורו האישי והעניק לחקלאים כלים לפרוץ ולהצליח. בנוסף עלו לבמה, לחלוק מניסיונם, חקלאים ותיקים ובכללם יעקב נוימן מחצילי נוימן ועמרם ילוז  הנחשב לוותיק מגדלי האבטיחים בישראל. כנציג הדור הצעיר דיבר נרי שוטן מקיבוץ רביד.

 

באופן מסורתי, בסיומו של הכנס נספרו קולות המצביעים והוכרז על  הזוכים בתחרות "הגלריה החקלאית" ה-12 של קנט: למקום ראשון הגיעה התמונה "הכניסני תחת כנפיך" שצילם רוני בהר מגן יבנה שזכה ברחפן עם מצלמה. למקום שני הגיעה התמונה "משחקי ילדות" של קיטי אהל ממגידו שזכתה במצלמת גו פרו. למקום השלישי הגיעה התמונה  "סיקסקים בזריחה" שצילם אמנון מהללאל מאשדוד. על כך הוא זכה בשעון ספורט של אפל ווטש.

כנס-לקוחות-2017-שמוליק-תורגמן-תמי-שקורי-דודי-גינזבורג-אורי-אריאל-צלמת-יפעת-י

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים