חקלאים עולי אתיופיה יחזרו לעסוק בחקלאות המסורתית

שנים אחרי עלייתם ארצה, בני העדה האתיופית רצו לחזור ולעסוק בחקלאות ולגדל את הגידולים המסורתיים שגידלו בעבר. במשרד החקלאות ומשרד הכלכלה הכינו עבורם תוכנית מיוחדת לליווי והכנת התוכנית העסקית

עולים רבים מאתיופיה עסקו בחקלאות טרם עלייתם ארצה. כשעלו לישראל שוכנו במבנים במרכזי ערים ומרכזי קליטה, הרחק מפיסת אדמה לזרוע ולקצור בה. לאחרונה החלה קבוצה של עולים ותיקים להתגעגע לימים בהם עסקו בעבודת האדמה- לתבלינים, לצמחי המרפא, ולשאר הגידולים שהיו להם ואין להשיג בארץ. יעקב אלמו ואחיו, אורי בן-ברוך החליטו להקים התאגדות חקלאית יחד עם חבריהם. הם פנו למשרד החקלאות בבקשה לסייע להם למצוא שטחי חקלאות, וכן למשרד הכלכלה בבקשה לסיוע מקצועי דרך יועצי מעוף. זאת על-מנת שיוכלו להגשים את חלומם ולגדל צמחי מרפא, תבלינים, וגולת הכותרת – טף, דגן נטול גלוטן, דל קלוריות ועשיר בברזל ממנו ניתן לאפות לחם ולהפיק משקאות אלכוהוליים.

את הדרך הארוכה מלווים כל העת יועצי "מעוף" מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה. במעוף סייעו לחברי קבוצת 'אדיס עלם' להפוך להתאגדות חקלאית. אמש (ראשון) הסתיים קורס ייחודי שפיתח מעוף במיוחד עבורם, כולו בנושא חקלאות ובשפה האמהרית. בקורס למדו חברי הקבוצה כיצד להקים עסק במקביל לייעוץ פרטני כיצד לקבל הלוואות ומענקים במידת הצורך.

פרסום

לצד נושאי החקלאות למדו המשתתפים גם תחומים חשובים נוספים כגון זכויות וחובות משפטיות, שיווק ועוד. אמש התקיים ברמלה כנס הסיום החגיגי של הקורס הייחודי. אחריו המשתתפים יצאו לדרך הארוכה והמורכבת של הקצאת חלקות, קבלת אישורים, התאגדות חקלאית ועוד, כל זאת תוך ליווי של יועצי המעוף.
בערב השתתפו בין היתר שר החקלאות אורי אריאל וח"כ אברהם נגוסה שגם נשאו דברים.

השר אורי אריאל אמר כי "אחד האתגרים הגדולים ביותר בענף החקלאות כיום הוא להעלות ולחזק את הרצון להמשיך את המסורת החקלאית רבת השנים. קבוצת 'אדיס עלם' היא קבוצה של חקלאים אידיאליסטיים שמחזירים עטרה ליושנה ורוצים לחזור לעסוק בחקלאות ולהעניק נופך ייחודי לענף החקלאות".

ח"כ אברהם נגוסה: "החזון של החקלאות המסורתית-אתיופית התגשם. זה קרה רק בזכות החזון, ההתמדה והנחישות שהוצגה כאן. יזמות זה דבר מבורך וצריך להשקיע בנושא בוודאי שמדובר על יזמות בקרב עולים. אני מברך את כל העוסקים במלאכה ומאחל לכולם הצלחה בהמשך".

חוני נתן, מנכ"ל מעוף: "ראינו כאן שיתוף פעולה מיוחד בין משרד הכלכלה לבין משרד החלקאות לטובת הצלחת המיזם. אני מקווה שפעם הבאה שאפגוש אתכם זה יהיה בשטח שהוקצה ונוכל ליהנות מהגידולים שתגדלו".

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים