חברת האגריטק והזרעים הישראלית קאנבריד הקימה חווה חדשה המיועדת למחקר

חברת האגריטק והזרעים הישראלית קאנבריד הקימה חווה  חדשה המיועדת למחקר, פיתוח וייצור זרעי הקנאביס היציבים שפיתחה

זאת במקביל להקמת חוות גידול נוספת בסן דיאגו, ארה"ב

שיווק זרעי הקנאביס היציבים, אשר יאפשרו סטנדרטיזציה בתעשייה, צפוי להתחיל במהלך שנת 2021

פרסום

חברת האגריטק והזרעים הישראלית קאנבריד ((CanBreed, העוסקת בפיתוח והשבחה של זרעי קנאביס מודיעה כי סיימה לבנות חוות מחקר, טיפוח וייצור זרעי קנאביס מהגדולות בישראל הממוקמת בגבעת ח"ן. קאנבריד, אשר קיבלה היתר מהיק"ר להפעלת החווה החלה לבחון את 30 הזנים היציבים הראשונים שפיתחה  במקביל לבחינת הזנים בחוות מסחריות נוספות בארץ. החווה החדשה משתרעת על  4.5 דונם, הינה אחת חוות הקנאביס הרפואי הגדולות בישראל המיועדות בראש ובראשונה למטרת מחקר ופיתוח.

לאחר גמר בחינת הזנים הראשונים בחווה, החברה תחל לייצר את זרעי הזנים הנבחרים בקנה מידה מסחרי לשוק המקומי. לכשיפתח השוק לייצוא זרעים מחוץ לישראל, החווה תשמש גם לייצור וייצוא של זרעי קנאביס יציבים לשווקים ברחבי העולם.

בסוף 2020 הודיעה החברה כי רכשה חוות המפ (Hemp) באזור סן דייגו שבקליפורניה בגודל של כ-14 דונם ובעלות של כמיליון דולר. החברה מקימה בחווה מתקן לייצור זרעי המפ יציבים  המיועדים לשוק האמריקאי. התפוקה ההתחלתית של המתקן צפויה להיות כ-12.5 מיליון זרעים בשנה והיא תתפתח בהמשך לכ-50 מיליון זרעים בשנה. החווה תחל את פעילותה באמצע שנת 2021 ותייצר זרעי המפ יציבים על בסיס הידע והטכנולוגיה של החברה בישראל. שוק זרעי ההמפ בארה"ב מוערך בלפחות כמיליארד דולר לשנה.

לאחרונה החברה הודיעה כי לאחר ארבע שנות מחקר סיימה לפתח את זרעי מכלוא יציבים ואחידים הראשונים בעולם של צמח הקנאביס. בכך, מביאה החברה פתרון לבעיה העיקרית של תעשיית הקנאביס הלוקה בחוסר הדירות וסטנדרטיזציה בשל היעדר יציבות גנטית בצמחים, וכנגזר מכך עלויות ייצור גבוהות הפוגעות ברווחי המגדלים. זרעי מכלוא יציבים ואחידים, עם גנטיקה מושבחת, פותרים את שתי הבעיות הללו.

פרסום

בנוסף לכך החברה הודיעה ב2020 כי חתמה על הסכם רישיון מסחרי לפטנטים היסודיים של CRISPR-Cas9 עם בעלי הפטנטCRISPR  – Corteva Biosciences ומכון Broad (של אוניברסיטאות MIT והרווארד). לאחרונה הוכרזו מפתחות הCRISPR כזוכות פרס נובל לכימיה לשנת 2020. קאנבריד הנה חברת הקנאביס הראשונה בעולם שחתמה על הסכם רישיון מסחרי לטכנולוגיה זו.

עדו מרגלית, מנכ"ל CanBreed: החברה פועלת במרץ רב לסיים את בחינת הזנים היציבים החדשים שפותחו במקביל לגמר פיתוח הטכנולוגיה , התוספת של חוות המחקר, טיפוח וייצור הזרעים, שהנה חוות המחקר הגדולה בארץ, תסייע לחברה לעמוד ביעדיה ולהציע זרעי קנאביס יציבים לשוק הישראלי בהקדם האפשרי לרווחת המגדלים והמטופלים.

אודות CanBreed: חברת האגריטק והזרעים הישראלית CanBreed, הוקמה בשנת 2017 במטרה לסייע למגדלים לספק חומר גלם איכותי ואחיד לתעשיות מבוססות קנאביס וכן להגדיל את רווחיות המגדלים. צוות החברה מורכב מאנשי מקצוע ומומחים מתחום הזרעים והגנטיקה. מרכז פיתוח החברה נמצא בגבעת ח"ן שבמרכז הארץ וכולל משרדים, מעבדות, חדרי גידול וחממות והנו אחד ממתקני מחקר הקנאביס הגדולים בישראל ובין הגדולים בעולם.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

חברת סטארט אפ האגריטק Edete מכפילה פי ארבעה את שטחי האבקת הפיסטוקים שלה בקל...

20 באפריל 2024

קומפקטוס עין החורש מציגה : סטנדרט חדש בתחום חקלאות אורבנית

17 במרץ 2024

בי-יו דבש חוברת למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) לפיתוח טכנולוגיה הרותמת ת...

29 בפברואר 2024

מיזם חדש: "החווה השיתופית" תוריד את מחירי הקנאביס הרפואי למטופלים

29 בפברואר 2024

פיתוח פירות וירקות המתייבשים באופן עצמאי על הצמח

21 בינואר 2024

מלגות בסכום כולל של מעל רבע מיליון שקלים לסטודנטים מצטיינים לחקלאות שיתנדבו...

18 בדצמבר 2023

חברת סטארט אפ האגריטק Edete מכפילה פי ארבעה את שטחי האבקת הפיסטוקים שלה בקל...

20 באפריל 2024

קומפקטוס עין החורש מציגה : סטנדרט חדש בתחום חקלאות אורבנית

17 במרץ 2024

בי-יו דבש חוברת למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) לפיתוח טכנולוגיה הרותמת ת...

29 בפברואר 2024

מיזם חדש: "החווה השיתופית" תוריד את מחירי הקנאביס הרפואי למטופלים

29 בפברואר 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים