השקעה ראשונה של ענקית פיתוח רכיבי התזונה הצרפתית Roquette בישראל:

Roquette ופורטיסימו משקיעות 4 מיליון דולר בסטארט-אפ השבחת הזרעים Equinom

Roquette ו-Equinom חתמו על הסכם שותפות לפיתוח ולמיקור של זני אפונה עתירי חלבון

ענקית פיתוח רכיבי התזונה הצרפתית Roquette, מובילה עולמית ברכיבים צמחיים לשוקי המזון, התזונה, והבריאות וחלוצה באספקת סוגים חדשים של חלבון צמחי, וחברת Equinom מקיבוץ גבעת ברנר, העוסקת בטיפוח והשבחת זרעים לתעשיית המזון העולמית, חתמו על הסכם שותפות לפיתוח ולמיקור של זני אפונה חדשים עתירי חלבון. בנוסף לשיתוף פעולה זה, Roquette וקרן פורטיסימו, בעלת אחזקות ב-Equinom, ישקיעו במשותף 4 מיליון דולר בחברה לצורך תמיכה בהמשך צמיחתה. עד כה  גייסה Equinom מעל 10 מיליון דולר.

פרסום

זו היא השקעתה הראשונה של Roquette בישראל. באמצעות שיתוף הפעולה Roquette תוכל להיות מעורבת בפיתוחים חדשניים של גידולים חקלאיים ללא תהליך של הנדסה גנטית, העונים על צורכי התעשייה וציפיות הצרכנים. Roquette היא חברה צרפתית הפעילה ביותר מ-100 מדינות ומעסיקה 8,400 עובדים ברחבי העולם עם מחזור הכנסות שנתי המגיע ל-3.3 מיליארד אירו.

Equinom, חברה להשבחת זרעים מבוססת מחשוב שהוקמה בשנת 2012, פיתחה סל מקיף של קטניות שלא עברו תהליכים של הנדסה גנטית שמכילות 50% יותר חלבון בהשוואה לזנים המצויים בשוק. Roquette ו- Equinom חתמו על הסכם רב שנתי לפיתוח זנים חדשים של זרעי אפונה בעלי תנובה גבוהה ועתירי חלבונים המותאמים לצרכיי חברות המזון בעולם. שיתוף הפעולה בין החברות יאפשר לגדל ולשווק ברחבי העולם את זני האפונה החדשים שיפותחו, וכן רכיבי מזון שיפותחו מתוכם. Equinom מעסיקה 25 עובדים בגבעת ברנר ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים בתחום הגנטיקה והטיפוח. החברה תשתמש בהשקעה להמשך פיתוח מוצרים חיוניים לתעשיית המזון העולמית.

עד היום חתמה Equinom על מספר הסכמים להשבחת זרעים עם חברות מובילות בעולם. הם כוללים הסכם רב שנתי עם Sabra Dipping Company, הנמצאת בבעלות משותפת של PepsiCo וקבוצת שטראוס הישראלית וכן הסכם מסחור עם חברת Mitsui היפנית.

ד"ר גיל שלו, מייסד ומנכ"ל Equinom: "הסכם שיתוף הפעולה וההשקעה של Roquette בחברה הם נקודות ציון חשובות עבור Equinom והבעת אמון בטכנולוגיה שלנו וביכולתנו לשנות את שוק החלבונים הצמחיים. ההסכם הוא רק סנונית ראשונה בתהליך פיתוח של גידולי קטניות עתירי חלבון. במקום להתמקד בשווקי פרימיום בלבד, אנו מפנים את מאמצי הפיתוח שלנו לשוק הסחורות הרחב, ולגיוון השימוש בקטניות, בכדי להביאן לכל בית אב ברחבי העולם. נמשיך לפתח ולהשיק חלבונים צמחיים נוספים שיסייעו לנו לממש את חזון החברה להגדיל את נפח הייצור של רכיבי מזון איכותיים וברי קיימא, המשנים את אופי המזונות שאנו צורכים".

פרסום

פסקל לרוי, סגן נשיא Roquette לתחום אפונה וחלבונים חדשים: "ההשקעה ב-Equinom מייצגת שותפות נהדרת וצעד גדול קדימה ביישום האסטרטגיה של הקבוצה בתחום החלבונים הצמחיים. באמצעות התרומה שלנו, במסגרת שיתוף הפעולה, לפיתוח אפונה ברת קיימא ועשירה בחלבונים, אנו מממשים את מטרתנו להציע מוצרים שמותאמים יותר ויותר לצרכים של שוקי המזון, התזונה והבריאות ועונים טוב יותר לביקוש הגדל של הלקוחות והצרכנים".

 

יואב היינמן, שותף בקרן פורטיסימו: "ההשקעה של Roquette ב-Equinom תאפשר לחברה להזניק את פיתוח זרעי האפונה עתירת החלבון ואת מסחור הזנים. טכנולוגיית השבחת הזרעים מבוססת התוכנה של Equinom מאפשרת לה להוסיף תכונות חשובות חדשות במהירות שיא. Equinom הציגה עד כה זנים של זרעי שומשום שניתן לקצור באופן ידני, זרעי קטניות עתירי חלבונים וזרעי קינואה בעלי תנובה גבוהה, וסימנה מטרות בסוגי יבולים נוספים. אנו מחויבים להמשיך לתמוך בצמיחת Equinom כחלק ממאמצנו להשקיע בחברות פוד-טק ואגריטק מובילות בתחומן בעולם".

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

קומפקטוס עין החורש מציגה : סטנדרט חדש בתחום חקלאות אורבנית

17 במרץ 2024

בי-יו דבש חוברת למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) לפיתוח טכנולוגיה הרותמת ת...

29 בפברואר 2024

פיתוח פירות וירקות המתייבשים באופן עצמאי על הצמח

21 בינואר 2024

מלגות בסכום כולל של מעל רבע מיליון שקלים לסטודנטים מצטיינים לחקלאות שיתנדבו...

18 בדצמבר 2023

מוצר חדש: תי-קו-מיקס - מערכת ייצור תה קומפוסט לחידוש פוריות קרקע בשטחים קטנ...
פטנט ישראלי: 70 ירקות ועשבי תיבול - בחבית אחת!
קומפקטוס עין החורש מציגה : סטנדרט חדש בתחום חקלאות אורבנית

17 במרץ 2024

בי-יו דבש חוברת למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) לפיתוח טכנולוגיה הרותמת ת...

29 בפברואר 2024

פיתוח פירות וירקות המתייבשים באופן עצמאי על הצמח

21 בינואר 2024

מלגות בסכום כולל של מעל רבע מיליון שקלים לסטודנטים מצטיינים לחקלאות שיתנדבו...

18 בדצמבר 2023

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים