ביקור שר החקלאות במפעל נטפים ומפעל החוחובה בחצרים

שר החקלאות אורי אריאל, ביקר הבוקר בקיבוץ חצרים, במפעל נטפים, בשדות החוחובה ובמפעל "חוחובה ישראל".

שני מפעלים, המובילים בארץ ובעולם בתחומם, אשר צמחו על בסיס הימצאותם בנגב והפיכת תנאי המדבר, על ידי ידע, ניסיון ותעוזה, ליתרון.

השר שמע סקירה, מפי יזהר אילת, מנכ"ל חוחובה ישראל, על התפתחותו של הענף, מנטיעת חלקה ראשונה וניסיונית של צמח לא מוכר בארץ, לפני כ25 שנים ועד הקמתו של מפעל מיצוי השמן המתקדם בעולם, עבור תעשיית הקוסמטיקה העולמית. מפעל שאפשר נטיעות של אלפי דונם של חוחובה ברחבי הנגב כולו.

פרסום

בהמשך ביקר השר אריאל באולמות הייצור של מפעל "נטפים" ושמע מפי מנהל המפעל בחצרים, יניב ברוכים, על היקפי הייצור בארץ ובעולם והחדשנות בתחום הטפטוף ומערכות ההשקיה.

 

סיגל מורן, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "אני מודה לשר על ביקורו ועל ההזדמנות להראות לו את העשייה הבלתי פוסקת, להמשך פיתוח החקלאות בנגב, שהייתה ותהייה תמיד בבסיס יעוד ההתיישבות. מחובתנו לא רק לשמור על ענפי החקלאות,  אלא לייצר כל הזמן תעשייה תומכת חקלאות מתקדמת, המאפשרת התפתחות וצמיחה נוספת בארץ בכלל ובנגב בפרט"

 

פרסום

אורי אריאל, שר החקלאות (מתוך פוסט בפייסבוק שלו): ישראל היא מעצמה חקלאית גם בתחום הטכנולוגיה המתקדמת, ישבתי הבוקר עם נתי ברק, מנהל קשרי חוץ של חברת נטפים העולמית. נטפים היא חברת השקיה ישראלית המיועדת לחקלאות בת-קיימא, חברה עם 29 חברות-בנות,17 מפעלי ייצור ו 4,300 עובדים ברחבי העולם. כל הטפטפות מיוצרות בישראל והמפעל מעניק פרנסה ל 500 עובדים.
המפעל מייצר בשנה צינור שיכול להקיף 120 פעם את כדור הארץ ו20 מיליארד טפטפות בשנה. החברה הוקמה בקיבוץ חצרים בשנת 1965 והייתה בין חלוצי ההשקיה בטפטוף. כיום מציעה נטפים מגוון רחב של פתרונות השקיה חכמים – החל בטפטפות וממטירים, ועד טכנולוגיות מתקדמות לניטור, בקרה ואוטומציה של הגידול (CMT) – לחקלאות, לגינון ולכרייה.

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים