ביו בי ונטפים הן בין החברות הזוכות בפרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ

פרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל לשנת 2016 הוענקו הבוקר על ידי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ביום, שני, ז' בטבת, 25 בדצמבר, בבית הנשיא. הפרסים חולקו על ידי שר הכלכלה אלי כהן, נשיא התאחדות התעשיינים מר שרגא ברוש ויו"ר מכון היצוא מר רמזי גבאי במעמד הנשיא.

אות היצואן המצטיין 2016, הוענק ל: HP אינדיגו, המ-לט, ביו-בי, כבירן, אלמו הנע מבוקר, וא.ל. אלקטרוניקה שירותי הנדסה וייצור בע"מ. לחברת נטפים הוענק "פרס היצוא" על תרומה מיוחדת ליצוא הישראלי, למיצובו בשווקים ולהאדרת שמה של התעשייה הישראלית.

"כמו לכל הצלחה מסחררת, גם להצלחה של הטפטפות אבות רבים. אבל, וזה לא במקרה, כולם ישראלים. כל אחד וחלקו במהפכה." פתח הנשיא והמשיך: "היום כשאנו מעלים על נס את "נטפים", זוכת פרס הייצוא, זה פחות משנה אם הרעיון עלה לראשונה בראשו של שמחה בלאס או יעקב מוטס, או אם הקרדיט האמיתי שייך דווקא למשיא המשואה אפי מהודר. העובדה היא שהטפטפות שנפרשות לאורך מאות אלפי קילומטרים בכל רחבי העולם, נולדו כאן, אצלנו. העובדה היא, שאילולא נתתם אתם, היושבים כאן, והיזמים הישראלים לדורותיהם, דרור לניצוץ היצירתי שבכם, ספק אם מדינת ישראל הייתה מגיעה לאן שהגיעה בשבעים שנות קיומה." הנשיא סיפר על ביקוריו בהודו וברחבי העולם כשהוא חוזה בפיתוחים הישראלים הפרושים בשדות רבים ואמר: "קשה לי לתאר לכם את תחושת הגאווה שלי בכל ביקור במדינות העולם. בשכל וכנראה גם בלא מעט מזל, הצליחה מדינת ישראל הצעירה להקים תעשיה לתפארת. כזו שתתפתח ותהיה תמיד חדשנית, יצירתית, וחותרת ליצירת שיתופי פעולה. איננו עשירים במשאבי טבע, אבל באנשים, אוהו – איך אנחנו עשירים באנשים."

פרסום

הנשיא ציין כי יש לשמור את החברות הישראליות בידיים ישראליות ואמר: "דווקא בימים האלה, עלינו לזכור כי החברות הגדולות, המפוארות, המשמעותיות שהקמנו – הן הנכסים האסטרטגיים, הלאומיים, שלנו. עלינו להקדיש מחשבה לשאלה כיצד אנחנו שומרים את החברות האלה ישראליות. איך אנחנו מתגברים על היצר הישראלי שרוצה הכול כאן ועכשיו, ומצליחים לטפח אורך רוח, להשקיע בהמצאות ובחידושים, אך בלי למהר לעשות אקזיט, שיכול לסייע בהרחבה ובפריצה קדימה, אך גם עלול להותיר אותנו בלי החברות שהן הבסיס של המשק הישראלי. איך אנחנו מבססים כאן לא רק את הסטארט-אפ ניישן, אלא את הטק-ניישן, ומשקיעים בפיתוח התשתית והשדרה הניהוליות לחברות ענק ישראליות, בידיים ישראליות."

בסיום דבריו התייחס הנשיא למיקום הגיאוגרפי של החברות ובירך את המעסיקים על הגיוון של העובדות והעובדים ואמר: "אות סחר החוץ של ישראל הוא אות של הוקרה למי שאחראים על יצוא של כתשעים וחמישה מיליארד דולר. מנוף קריטי לצמיחה הכלכלית, שמהווה כשליש מהתוצר הישראלי, ובשאיפה רק ילך ויגדל. אולי אנחנו כבר התרגלנו, אבל האמת היא שהצמיחה של מדינת ישראל מהקמתה ועד היום מתעלה על כל דמיון."

מדבריו של שר הכלכלה אלי כהן באירוע: "ליצוא הישראלי חשיבות רבה לכלכלת ישראל כקטר הצמיחה של המשק הישראלי ומקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי חברתי. היצואנים הם חוד החנית של התעשייה הישראלית, המתמודדים בהצלחה מרובה מול שווקים זרים מול חברות מתחרות. אנו מפעילים מגוון כלי סיוע לחברות הישראליות בכלל ולחברות המייצאות בפרט, באמצעות מנהל סחר חוץ ובאמצעות יחידות נוספות במשרד הכלכלה והתעשייה. נמשיך לפעול יחד מתוך ראיה ארוכת טווח לחציית רף המאה מיליארד דולר ביצוא, כבר בשנה הקרובה. פעילות התעשייה הישראלית ובמיוחד זו המצטיינת בשווקים בחו"ל מבססת את חוסנה של התעשייה הישראלית ושל מדינת ישראל. קיימים עוד אתגרים רבים לפנינו אך במאמץ ובנחישות נצליח לקדם את התעשייה הישראלית בכלל ואת הייצוא הישראלי בפרט לשיאים חדשים למען כלכלה ישראלית חזקה וחברה איתנה."

מדבריו של נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש באירוע: ״ברכות ליצואנים המצטיינים, הם אכן חוד החנית של התעשייה הישראלית בעולם. צריך לזכור שהתעשייה הישראלית ממשיכה להוביל בחדשנות ובטכנולוגיה ברחבי העולם למרות הקשיים הבירוקרטיים והרגולטוריים שהמדינה ממשיכה להציב בפניהם. אני קורא מפה היום לממשלה, קצצו ברגולציה, הפחיתו הבירוקרטיה, טפלו בשערי המטבע הבעייתיים, הקלו על הקשיים היומיומיים של התעשייה המייצאת, ובכך תמנעו ממנה להעביר את מפעליה אל מעבר לים. חייבים להמשיך ולחזק את התעשייה, היא מנוע הצמיחה האמיתי של המשק״.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

חברת סטארט אפ האגריטק Edete מכפילה פי ארבעה את שטחי האבקת הפיסטוקים שלה בקל...

20 באפריל 2024

קומפקטוס עין החורש מציגה : סטנדרט חדש בתחום חקלאות אורבנית

17 במרץ 2024

בי-יו דבש חוברת למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) לפיתוח טכנולוגיה הרותמת ת...

29 בפברואר 2024

פיתוח פירות וירקות המתייבשים באופן עצמאי על הצמח

21 בינואר 2024

מלגות בסכום כולל של מעל רבע מיליון שקלים לסטודנטים מצטיינים לחקלאות שיתנדבו...

18 בדצמבר 2023

מוצר חדש: תי-קו-מיקס - מערכת ייצור תה קומפוסט לחידוש פוריות קרקע בשטחים קטנ...
חברת סטארט אפ האגריטק Edete מכפילה פי ארבעה את שטחי האבקת הפיסטוקים שלה בקל...

20 באפריל 2024

קומפקטוס עין החורש מציגה : סטנדרט חדש בתחום חקלאות אורבנית

17 במרץ 2024

בי-יו דבש חוברת למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) לפיתוח טכנולוגיה הרותמת ת...

29 בפברואר 2024

פיתוח פירות וירקות המתייבשים באופן עצמאי על הצמח

21 בינואר 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים