"אנחנו בגבינו אל הקיר. נילחם על אדמותינו ממזרח לאופקים עד לביטול הותמ"ל במתכונתו הנוכחית"

החלטת בית המשפט העליון קבעה: "לחקלאי יתיר, מעון וכרמל שמורה הזכות לערער על ותמ"ל אופקים בפני רשויות התכנון ובבית המשפט לעניינים מנהליים". בעקבות החלטת העליון מצהירים חקלאי המושבים מעון, יתיר וכרמל על המשך המאבק, עד לביטול התכנית לשכונת ענק ממזרח לאופקים, על אדמותיהם החקלאיות

בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, קבע אמש (11.12.17): "בגמר הדיון, לאחר שיג ושיח, הוסכם על מחיקת העתירה, תוך שמירת טענות הצדדים וזכויותיהם במסגרת הליכי התכנון ועל דרך של עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים." הרכב השופטים: נועם סולברג, אורי שוהם ויוסף אלרון האזין בקשב ובהבנה לטיעוני עו"ד רון רוגין, שטען בשם חקלאי גד"ש הר חברון בין היתר: "יש באופקים עתודות קרקע נרחבות. תחת מסווה של צורך דחוף לבנות פתרונות דיור לזוגות הצעירים מתוכננת שכונת ענק, שתשרת את אופקים רק לקראת 2040 ושטחי מסחר ותעסוקה בהיקפים בדיוניים, חסרי כל פרופורציה לאזור ולצרכיו."

 

פרסום

חקלאי גד"ש הר חברון הביעו סיפוק רב מההחלטה. "בפסיקתו פתח לנו בית המשפט העליון פתח למאבק נוסף, מבחינתו חסר פשרות, להצלת האדמות החקלאיות שהן מטה לחמנו ועל-פי משרד החקלאות הן אסם התבואה של הנגב."

 

החלטת בית המשפט העליון, בהרכב כבוד השופטים נועם סולברג, אורי שוהם ויוסף אלרון, מותירה פתח נרחב להמשך המאבק נגד ותמ"ל אופקים (תמ"ל 1034). חקלאי גד"ש הר חברון: "הדגשנו ואנו מדגישים. אנו לא נגד ההתפתחות של העיר אופקים ולא מנסים לערער על ההיקפים האדירים של שטחי בנייה, תעסוקה ותעשייה. אנו מבקשים רק להציל את מטה לחמנו ומציעים חלופות טובות יותר לעיר ולאזור."

 

פרסום

אורי זילברמן, מנכ"ל גד"ש הר חברון: "החלופות שהצענו, על חשבון אדמתנו שלנו, מאפשרות למדינה ולאופקים לתכנן ולבנות את אותם היקפים בדיוק של פתרונות דיור ותעסוקה ובה בעת להציל שטחים פתוחים בהיקף של כ 10,000 דונם ואת החקלאות שהיא מקור הפרנסה היחיד שלנו. אנחנו נאבקים נגד הרס בלתי הפיך של שטחים פתוחים, ערכי טבע ואלפי דונם של חקלאות עידית. ההגדרה 'אסם התבואה של הנגב' אינה שלנו, אלא של משרד החקלאות."

 

"אנחנו בגבנו אל הקיר. אנו מתכוונים להמשיך במאבק ללא פשרות, עד לביטול רוע הגזירה,"  מדגיש זילברמן. "אין לנו ברירה אחרת. בחרנו בחקלאות כדרך חיים. זהו משלח ידינו. אנחנו מתפרנסים מתנובת האדמה ולא נותר על זכותנו להתקיים מחקלאות באחד מחבלי הארץ המאתגרים ביותר שיש."
המידע, העובדות והתצלומים שנחשפו במסגרת הכנת העתירה לבית המשפט העליון יוגשו לרשויות התכנון וישמשו את חקלאי גד"ש הר חברון בהמשך המאבק.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים