אלפי מבקרים הגיעו לפתיחת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ ערבה תיכונה וצפונית שתמשך גם מחר

התערוכה מתקיימת בתחנת "יאיר" מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, משתרעת על פני 20 דונם ומציגות בה 200 החברות המובילות, את החידושים העדכניים ביותר בתחום החקלאות, הרכב, המיכון, החשמל הסולארי, שיטות חיסכון במים ועוד.

באירוע הפתיחה החגיגי שהתקיים במרכז ויידור, התייחסה יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' לחשיבות עידוד החקלאות הישראלית: "לחקלאות יש ערך ציוני וכשאר מפעלי הציונות, היא אינה יכולה להתנהל רק במונחים של רווח והפסד. למדינה יש אחריות והיא לא יכולה להפקיר את החקלאות לחסדי השוק החופשי. רק אתמול התבשרנו שאינטל תרחיב את השקעותיה בישראל, תקבל מענק בשווי של 4 מיליארד שקלים ותשלם בעשור הקרוב 5% מס. אם המדינה הייתה לוקחת את 4 מיליארד השקלים האלה ומשקיעה אותם בעידוד מו"פ בתחום החקלאות ולמשקים חקלאיים, מצב החקלאות היום היה שונה לחלוטין, היצוא היה מזנק והיו יותר מקומות עבודה".

אייל בלום, ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה אמר: "חקלאי הערבה ממשיכים להצעיד את הקדמה והחדשנות של החקלאות הישראלית. אנו גאים לארח מגוון רחב של יזמים פורצי דרך בתחום החקלאות, לצד חקלאים שמייצרים את היבולים האיכותיים ביותר בעולם. ישראל הפכה עם השנים לא רק למעצמה חקלאית, אלא גם למעצמה טכנולוגית בתחום החקלאות".

פרסום

בתערוכה התקיים כנס מקצועי ודיון על עתיד גידול הקנאביס הרפואי בערבה, לאור החלטת הממשלה השבוע, לאשר ייצוא קנאביס רפואי. גידול קנאביס בערבה חשוב להמשך קיומם של יישובי הערבה, שעדיין מתמודדים עם משבר גידול הפלפל. היכולות המקצועיות והאקלים המתאים, יאפשר למשקים בערבה להפוך למוקד מחקר וגידול קנאביס רפואי לייצוא. כמו כן, קשרי המסחר של חקלאי הערבה בשווקים באירופה יאפשרו שיווק מקצועי ויעיל.

בנוסף, במסגרת התערוכה, הוענקו מלגות למחקר בתחום החקלאות לסטודנטים מצטיינים מקרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל, על ידי בנו, רן גוראון מנכ"ל חברת פלאפון, YES  ובזק בינלאומי ובני משפחת גוראון.

בין הגידולים והחידושים בתחום החקלאות המוצגים בתערוכה: מלון נחש מסנגל, בעל חיי מדף ארוכים, שיח פלפלים בעציץ, כרוביות בצבעי הקשת, פלפל ללא גרעינים, פלפל על גזע בעציץ, אבטיח צהוב, העגבנייה הקטנה בעולם, חציל שאינו סופח שמן, פרי חיי הנצח מומורדיקה, פטל בשיא החורף, לימון ללא גרעינים, עגבנייה מתקלפת, גידולי דגים וסרטנים לנוי ועוד.
מחר 31.1 תארח התערוכה את נשיא מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין.

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים