"אין לי כוונה לערבב בין מים לחקלאות למים במשקי הבית

ח"כ אמסלם שיעמוד בראש הועדה שתדון בנושא המים לחקלאות:

 

"אין לי כוונה לערבב בין מים לחקלאות למים במשקי הבית- לנגד

פרסום

עיניי עומדת הורדת מחירי המים לאזרחים ולחקלאות בנפרד"

 במהלך סוף השבוע האחרון אירח יו"ר התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל ויו"ר אגודת מים בגליל דובי אמיתי, שני חברי כנסת בעלי השפעה רבה על עתיד החקלאות בארץ בכלל ובגליל בפרט, יו"ר ועדת הפנים והועדה המשולבת שתדון בנושא המים לחקלאות- דוד אמסלם ויו"ר השדולה החקלאית, תושב הגליל יצחק וקנין. בסיור השתתפו גם חקלאים מהגליל העליון שהציגו את האתגרים השונים איתם הם נאלצים להתמודד בשגרה.

מנכ"ל אגודת מים בגליל, תא"ל (במיל') רפי נוי,הציג בפני חברי הכנסת את הבעיות המסתתרות מאחורי תיקון 27 בחוק המים המציע להלאים את אגודת המים ולהפוך את חברת "מקורות" למונופול, דבר מסוכן, שלדבריו יפגע אנושות בחקלאות בגליל ויוביל לחיסולה. באגודת מים בגליל קוראים להפריד את הדיון סביב המים לחקלאות מהדיון על המים למשקי הבית.

חבר הכנסת ויו"ר השדולה החקלאית יצחק וקניןציין: "לאור החקיקה סביב מחירי המים לצריכה הביתית והחקלאית הגענו לסיור, על מנת להמחיש ליו"ר הועדה, חבר הכנסת אמסלם את הבעיות שמעיקות על החקלאים. בשנים האחרונות לחקלאים לא משתלם לגדל, החקלאי לא מקבל מחיר ראוי על התוצרת וכולם מתלוננים שהמחירים גבוהים. חקלאי לא יכול לשלם 2.5 שקלים לפני מע"מ על קוב מים, המחיר חייב לרדת בשקל לפחות, אם זה לא ירד המצב יחמיר ונראה יותר חקלאים יוצאים ממעגל היצור וההשלכות יהיו קשות על המשק. אנחנו חייבים לפעול להסדרת הנושא, המציאות בחקלאות לא פשוטה".

 

חבר הכנסת דוד אמסלם שיעמוד בראש הועדה המשולבת שהוקמה לדון בסוגיית המים ותורכב מחברי ועדת הפנים וועדת הכלכלה ציין: "חוק המים יעלה לדיון בוועדה משותפת בראשותי, אין לי שום כוונה לערבב בין המים לחקלאות למים במשקי הבית. לנגד עיניי עומדת הורדת מחירי המים לאזרחים בנפרד ולחקלאות בנפרד. דבריו של חבר הכנסת אמסלם כאמור התקבלו בשמחה רבה בקרב חקלאי הגליל ואגודת מים בגליל.

 

עוד הוסיף חבר הכנסת אמסלם: "הגליל העליון הוא אסם הפירות של ישראל. בביקור זכיתי לפגוש את החקלאים ולראות מקרוב את מצוקתם, האתגרים עמם הם נאלצים להתמודד והצלחותיהם ברמת המחקר והפיתוח בעיקר בתחום המים ואיכות הפרי. החקלאות היא ציונות זו לא קלישאה, במקום שלא יעבדו את הקרקע ישתלטו על הקרקע גורמים אחרים".

פרסום

 

יו"ר התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל  דובי אמיתי שיזם את הסיור החשוב לעתיד החקלאות בגליל אמר: "היה סיור חיובי מאוד ובעל חשיבות רבה לעתיד החקלאות בגליל העליון. צריך להבין, שללא סיוע וחיזוק החקלאים בגליל, בנושאים כמו תעריפי המים, אגרות העובדים הזרים והיבוא, החקלאות בגליל לא תשרוד. חברי הכנסת ציינו, כי הם מכירים את חשיבות השמירה על ענף החקלאות ויפעלו למען הענף".

 

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים