אושר התקציב הגבוה ביותר לחקלאות מאז היווסדו

שר החקלאות ושר האוצר אישרו את התקציב הגבוה ביותר למשרד החקלאות מאז היווסדו:

תקציב פעילות משרד החקלאות לשנת 2019 יעמוד על סך של 1,836 מיליוני ש"ח לעומת תקציב של 1,714 מילוני ש"ח בשנת 2018



אורי אריאל שר החקלאות ופיתוח הכפר: ״ישראל היא מעצמה חקלאית וכך תישאר אישור התקציב משקף את העובדה שלמדינת ישראל איכפת מהחקלאות. אושרה תוספת לעובדים זרים לחקלאות ותוספת תקציבית למען המאבק בטרור החקלאי, לצד הרחבת הביטחון של החקלאים לאחר מאמצים רבים עם אגף התקציבים, המפקח על הביטוח ונציגי החשב הכללי במשרד האוצר, משרד המשפטים, ועבודה משותפת עם התאחדות האיכרים, יינתן מענה ביטוחי לחקלאים שיבוטחו בפוליסות ייעודיות לגניבות חקלאיות – גניבות בקר וצאן, ופגיעות בזדון בבתי האריזה, ויקבלו פיצוי הולם תוך מזעור הסיכונים באופן שיאפשר יצירת חקלאות רווחית ויציבה״

לאחר דיונים מאומצים אושר תקציב משרד החקלאות ופיתוח הכפר לשנת 2019 שמאפשר הגדלת הפעילות בתחומים הבאים:

פרסום

במטרה לדאוג לחקלאי ישראל ולצמצום המחסור בעובדים זרים בחקלאות, מכסת העבדים הזרים תוגדל למעל 29,000 עובדים ותכלול גם את מכסת הסטודנטים הזרים המשתלמים לחקלאות. כמו כן, סוכם על הגדלת המכסות של העובדים הפלשתינאים ב- 2,000 עובדים נוספים וכן תוספות של 2,000 עובדים עונתיים.

תוספת תקציבית למאבק בטרור החקלאי – שר החקלאות ושר האוצר הגיעו להסכמה לפיה יועברו 16 מיליון ש״ח, שיאפשרו לחקלאים לקבל מענה ביטוחי לגניבות בקר וצאן, ביטוח לפגיעה בזדון בתוצרת חקלאית בבתי האריזה. התקציב יופנה לטובת סבסוד פרמיות ביטוח במסגרת תקציב מיוחד שיינתן בכפוף לקיום תוכנית לצמצום הטרור החקלאי בשיתוף גורמי המקצוע הרלוונטיים.

בהמשך למדיניות שר החקלאות ושר האוצר יוקצה לקידום המחקר בישראל תקציב ייעודי נוסף של כ- 15 מיליון ₪, לטובת שדרוג וחידוש מעבדות בכל יחידות המשרד. תקציב זה יאפשר העמדת תשתית מקצועית, מדעית וטכנולוגית, שתאפשר להמשיך להוביל במחקר בארץ ובעולם.

פרסום

קנאביס רפואי, מחקר ופיתוח יישומי, ננו טכנולוגיה, עריכה גנומית – על מנת לשמר את מעמדה של מדינת ישראל כמעצמת מחקר חקלאי יוגדלו המחקרים בתחום הננו-טכנולוגיה ותחום העריכה הגנומית, יוקצה סכום נוסף של כ- 15 מיליון ש"ח מתוכו נכלל גם המשך קידום המחקר בתחום הקנאביס הרפואי בישראל, שהוא מהמתקדמים בעולם ושהוכר לאחרונה כענף חקלאי בישראל. ישראל נערכת לייצוא משמעותי של קנאביס רפואי לכל רחבי העולם לאחר קבלת האישור לכך.
המשך פיתוח ההתיישבות בכל רחבי הארץ – מתוך רצון לפתח את ההתיישבות במרחב הכפרי, הוקצתה תוספת תקציבית לרכישת והצבת מבנים יבילים במרחב הכפרי. המבנים יושכרו בשלב בייניים למתיישבים חדשים עד להקמת בית הקבע שלהם.

מצטרפים לדף הפייסבוק של אגרונט ונשארים מעודכנים כל הזמן‎

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים