"אגרומטאו" אפליקציה חינמית לחיזוי מדויק של טמפרטורות, משקעים, עומס חום, עוצמת קרינה, לחות ועוד

אורי אריאל, שר החקלאות ופיתוח הכפר: "מזג האוויר הוא מרכיב חיוני למשק של כל חקלאי ואנחנו ממשיכים להנגיש לחקלאי ישראל כלים מתקדמים במטרה לסייע בקבלת החלטות לטיפול במשק החקלאי. היישומון זמין לכלל האזרחים ומסתמך על כ- 100 תחנות ניטור של המשרד בישובים הפרוסים באזורים שונים בארץ וניתן להתעדכן באמצעותו בזמן אמת על כמות המשקעים, הטמפרטורות, תחזית רוחות, לחות, קרינה, שעות רטיבות (שהינה מדד למחלות צמחים), התאדות ועומסי חום שיסייעו לרפתנים"
בעונות המעבר איננו יכולים לדעת כיצד עלינו להיערך להמשך היום ומה עלינו ללבוש. האם צפוי גשם? האם יהיה חם? האם צריך לקחת מטריה? כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת, משיק משרד החקלאות את אפליקציית "אגרומטאו". אפליקציה חינמית המציגה למשתמש בצורה מדויקת את מזג האוויר: הטמפרטורה, עומס החום, עוצמת הרוחות וכיוונן, אחוז הלחות, עוצמת הקרינה, כמות המשקעים שבאזור הנבחר. האפליקציה, שנבנתה במקור לצורכי חקלאים לסיוע בקבלת החלטות לטיפול במשק, הורחבה בימים אלה, וזמינה לציבור הרחב לחיזוי מזג האוויר היומי. לטובת החקלאים הוספו תחזיות תחזית רוח, לחות, קרינה, התאיידות, שעות רטיבות ועומסי חום. עומסי החום אקוטיים בעיקר לרפתנים ושעות הרטיבות הינה מדד למחלות צמחים.
נתוני האפליקציה נשענים על כ- 100 תחנות ניטור של המשרד בישובים הפרוסים על המפה באזורים שונים בארץ. הנתונים הללו מעודכנים עבור אותו היום, וכן, ניתן לצפות בתחזית שלושה ימים קדימה. האפליקציה החדשה מתבססת על מיקום המכשיר, וכן מאפשרת הכנסת נקודות מועדפות על במפה, המאפשרות קבלת מידע זמין ומדויק על מזג האוויר בקרבתו של המשתמש. בנוסף, באפשרותו של המשתמש לתעדף נתונים על ישובים נוספים עליהם יהיה מעוניין לקבל מידע. יתרה מכך, האפליקציה שולחת התראות בתנאי מזג אוויר קיצוניים. כך לדוגמה, במקרים של שרב, קרה, עוצמות רוח, התאדות מוגברת ועוצמות גשם חריגות, תינתן התראה לאזהרת המשתמשים מפני תנאי מזג אוויר אלו, באמצעות הודעת "פוש" לטלפון הנייד.
הנתונים המופיעים באפליקציה מעודכנים מדי 10 דקות. יתר על כן, בנוסף לנתונים בזמן אמת, הנתונים אודות הגשמים וההתאדות מסתכמים מידי יום, עבור כמות יומית. וכן, נתונים אודות הלחות והרוח מופיעים בכל יום כערך מינימאלי ומקסימאלי בנוסף לעדכון מדי 10 דקות.
האפליקציה זמינה להורדה בחינם, בחנות האפליקציות של אפל ואנדרואיד – חפשו עכשיו בחנויות האפליקציות AgriM​eteo​"/"אגרומטאו" "(App StoreGoogle Play) וזמינה לצפייה גם באתר האינטרנט של משרד החקלאות ופיתוח הכפר
Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

קנט פיצתה את מגדלי הדבורים בכ-4 מיליון ₪ מהשקת הביטוח

13 במרץ 2024

פריחת מטעי הנשירים החלה

5 במרץ 2024

ענף המנגו נערך להגדלת ייצוא הפרי ופתיחת שווקים חדשים בעולם  

4 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

קנט פיצתה את מגדלי הדבורים בכ-4 מיליון ₪ מהשקת הביטוח

13 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים