תכירו: "זרעי" ההיי-טק המשגשגים של עפולה

המרכזיות וההתפתחות המואצת של עפולה והצביון החקלאי שסובב אותה הובילו לקידום מיזמי היי-טק בתחום החקלאות בעיר, שמציגים בימים אלה כבר פירות ראשוניים בדמות זכייה במקום הראשון של חברת "אגרו ווב לאב" – בתערוכת חדשנות חקלאות מהמובילות בעולם. עודד רהב, מנהל התחום העסקי של החברה שזוכה לחיזורים גם מחברות סיניות ומגורמי ממשל בכירים במדינות בדרום אפריקה. "עפולה היא עיר עם פוטנציאל עסקי כלכלי מהמדרגה הראשונה"

העיר עפולה מתהדרת בשנים האחרונות בתנופת נדל"ן מרשימה, פיתוח תשתיות, שימת לב מוגברת להרחבת תרבות הפנאי ותחומים נוספים. אבל לצד אלו, החל ראש העיר יצחק מירון לקדם את נושא ההיי-טק בעיר, אחד הנושאים הקרובים ללבו. מתוקף החשיבות הרבה שהוא מוצא לנושא, פועלים בעיריית עפולה לקדם את התחום בשלל היבטים, אחד מהם מתמקד בתחום חקלאות ההיי-טק, המתכתב בצורה טבעית עם בירת העמק.

• משולש של הצלחה

"זרעי ההצלחה" נבטו לראשונה לפני מספר ימים, לאחר שחברת "אגרו ווב לאב" (AWL) זכתה במקום ראשון בתערוכת חקלאות מהמובילות בעולם – בנושא חדשנות חקלאית. התערוכה נערכה בארצות הברית.

פרסום

"הרעיון שלנו הוא שבמקום שהחקלאי יקום בבוקר וירד לשדה ויבדוק אם האדמה יבשה ואם צריך להשקות יותר או לכסות את הגידול הזה או לקטוף את ההוא, הוא יכנס למחשב שלו, יבדוק מה הצרכים של הצמח כפי שהחיישנים שלנו מציגים, יספק לגידולים את הצרכים האלה ויקבל את התוצר המיטבי ביותר"\

"יצחק מירון, היה זה שזיהה את הפוטנציאל הקושר בין המשולש של עפולה כבירת העמק, החקלאות המקיפה את העיר והצורך בהיי-טק בעיר, שיהווה את החוליה המקשרת בין השניים", אמר השבוע עודד רהב, מנהל התחום העסקי של החברה הפועלת בחממה הטכנולוגית שהוקמה לפני כשלוש שנים במתחם הקאנטרי בעפולה, על ידי העירייה

• חברת AWL החלה את דרכה כאחד הסטארט-אפים של החממה בדרך להיות "הדבר הבא" בחקלאות המודרנית.

זוהר בן נר, הבעלים של החברה נהנה משותפות עסקית עם שתי חברות ענק סיניות שהבינו את הפוטנציאל העסקי הגלום וכמוהו מאמינות בחזון של מירון. אותן חברות, צפויות להשקיע ב-"אגרו ווב לאב" ובחממה הטכנולוגית גם בעתיד.

• על הפרק: התרחבות עתידית

ב-"אגרו ווב לאב" מועסקים כיום עשרים עובדים ועל פי הצפי העתידי כבר בקרוב מאד המבנה בקאנטרי המקומי יהיה קטן על החברה והיא תצטרך לנדוד למבנה גדול ומרווח יותר, ייתכן אף למבנה ההיי-טק ההולך ומוקם מצידו השני של הכביש.
חברת AWL החלה את דרכה כאמור במתחם החממה הטכנולוגית בקאנטרי קלאב המקומי. הרעיון שהגה מירון היה לתת ליזמים שיגיעו לעפולה מתחם בו יוכלו לעבוד על הסטארט-אפים שלהם, בדגש על פיתוחים טכנולוגיים חקלאים מתקדמים כיאה לבירת העמק. החברה של בן נר התחילה כחברת הזנק שכזו, והמוצר של החברה "תפס" כאש בשדה קוצים בשדות המוריקים של העמק.

• הקונספט: הפרי משדר לחקלאי לאיזו כמות מים ושמש הוא זקוק

הרעיון של החברה הוא די פשוט. אנשי החברה מצמידים חיישנים לגידולים החקלאיים השונים בצורה כזו שהפרי "משדר" לחקלאי כמה מים, כמה שמש, ולכמה תוספים חקלאיים הוא נזקק-  בכדי להגיע לתוצאות המיטביות ביותר.


רהב מוכר לחובבי האקסטרים בארץ בזכות אתגרי שחייה מטורפים שעבר בחייו – בהם שחייה בים הפתוח מקפריסין לישראל וחציית ים המלח בשחייה. העיסוק בתחום האתגרי הזה בא לידי ביטוי בחברה שרהב הוא מנהלה העיסקי, הן בחשיבה לטווח ארוך שהחברה חרטה על דיגלה

המציאות בה אנו חיים היא מציאות בה קיים צורך למצוא כמות גדולה של מזון ותוצר חקלאי כדי לספק את הצריכה של האנושות, שרק הולכת וגדלה", מסביר עודד רהב, "הרעיון שלנו הוא שבמקום שהחקלאי יקום בבוקר וירד לשדה ויבדוק אם האדמה יבשה ואם צריך להשקות יותר או לכסות את הגידול הזה או לקטוף את ההוא, הוא יכנס למחשב שלו, יבדוק מה הצרכים של הצמח כפי שהחיישנים שלנו מציגים, יספק לגידולים את הצרכים האלה ויקבל את התוצר המיטבי ביותר". רהב ממהר להבהיר כי החברה שלו לא באה להחליף את החקלאים או את החקלאות, אלא לסייע לחקלאות להגיע לתוצר הטוב ביותר.

• קריצה לדרום אפריקה


• "עפולה היא עיר עם פוטנציאל עסקי כלכלי מהמדרגה הראשונה"
רהב מוכר לחובבי האקסטרים בארץ בזכות אתגרי שחייה מטורפים שעבר בחייו – בהם שחייה בים הפתוח מקפריסין לישראל וחציית ים המלח בשחייה. העיסוק בתחום האתגרי הזה בא לידי ביטוי בחברה שרהב הוא מנהלה העיסקי, הן בחשיבה לטווח ארוך שהחברה חרטה על דיגלה, והן בחשיבה האישית שלו שאומרת שבעתיד האנושות תלך לכיוון בו הטכנולוגיה המתקדמת תחליף את הידיים העובדות, ומה שעשו חקלאים ביגע כפיים מצאת החמה עד צאת הנשמה יעשו הסנסורים שלו ויאפשרו לחקלאים המודרניים זמן איכות לעצמם ולמשפחתם.
ההצלחה כאמור חוצה גבולות וביטוי לכך היה בשבוע שעבר, בעת ביקור בישראל של משלחת מסיירה לאון, מדינה בדרום מערב אפריקה המונה כשישה מיליון תושבים. המשלחת מנתה את נשיא המדינה ושבעה משריו. בין פגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין לפגישה עם חברת אלביט המקומית, מצאה הפמליה זמן למפגש עם נציגיה הבכירים של חברת AWL מעפולה במטרה להביא את החברה לשיפור התוצר החקלאי במדינה. בהמשך השבוע פגש עודד רהב משלחת של האופוזיציה של דרום אפריקה, הכוללת את המועמד המוביל לנשיאות המדינה לשיחה על שיתופי פעולה עתידיים עם החברה מעפולה.
ההצלחה של החברה הקטנה מעפולה לא נעלמה גם מעיניהם של הסינים המחפשים אופציות להשקעה ברחבי העולם ושותפים סיניים מחברת Longcom Enterprise+ Tainong (Jiangsu Province) הצטרפו לא מכבר לחברה וחתמו על הסכם שיתוף פעולה עם העיר עפולה, מתוך ראייה עין בעין עם החזון של יצחק מירון.

פרסום

לגבי הבחירה בעיר עפולה כמרכז פעילות החברה מסביר רהב, שכבר עבד בחברות סטארט-אפ שונות ברחבי ישראל, בעיקר במרכז הארץ, כי עפולה היא פוטנציאל עסקי כלכלי מהמדרגה הראשונה.

לדברי רהב, המיקום המרכזי של העיר בתוספת של קיצור הטווחים עם עלייתה של רכבת העמק על המסלול וכביש שש, בתוספת החזון הכלכלי של ראש העיר יצחק מירון, הם בסיס עוצמתי ביותר לחברה שלהם ולחברות ויזמים אחרים שיגיעו לבירת העמק וינסו לפרוץ דרכה לעולם הגדול.
לרהב יש פינה חמה נוספת לעיר עפולה מכיוון שמשפחתו, משפחת רהב, הייתה מהמשפחות המייסדות של העיר עפולה והוא חלק ממשפחת רוטשילד ממקימי העיר, כך שההצלחה בעיר עפולה היא מעין סגירת מעגל אישית מבחינתו.
לגבי העתיד החברה המצליחה לא מחכה לענק כלכלי כזה או אחר שירכוש אותה אלא מכוונת להפיכתה לחברה המובילה בעולם בתחום. ההצלחה בארצות הברית בתערוכה החקלאית הגדולה וההתעניינות מצד ממשלות בכל רחבי העולם צופים עתיד ורוד מאד לחברה.

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

משרד החקלאות ורשות המסים חתמו הסכם לפיצוי מגדלי מטעים ופירות הדר

16 באפריל 2024

שיא בהיקף הפיצויים למגדלי אגוזי האדמה: קנט פיצתה את המגדלים בכ-15 מיליון ש"...

4 באפריל 2024

בשלוש השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי האבוקדו בקרוב ל-100 מיליון ש"ח

3 באפריל 2024

קנט פיצתה את מגדלי ההדרים בלמעלה מ-54 מיליון ש"ח במהלך שלוש שנים האחרונות –...

3 באפריל 2024

לקראת חג הפסח, מפקחי משרד החקלאות החלו לתגבר את פעילותם במעברי הגבול וסיכלו...

3 באפריל 2024

נחתם הסכם בין קרן הפיצויים במס רכוש ומשרד החקלאות למגדלי ירקות בבתי צמיחה

3 באפריל 2024

משרד החקלאות ורשות המסים חתמו הסכם לפיצוי מגדלי מטעים ופירות הדר

16 באפריל 2024

שיא בהיקף הפיצויים למגדלי אגוזי האדמה: קנט פיצתה את המגדלים בכ-15 מיליון ש"...

4 באפריל 2024

בשלוש השנים האחרונות פיצתה קנט את מגדלי האבוקדו בקרוב ל-100 מיליון ש"ח

3 באפריל 2024

קנט פיצתה את מגדלי ההדרים בלמעלה מ-54 מיליון ש"ח במהלך שלוש שנים האחרונות –...

3 באפריל 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים