תודה לועדת הכספים על החלטתה לאשר את התקנות לפיצוי הדרום ועוטף עזה

מועצת הדבש ודבוראי עוטף עזה

מברכים את ועדת הכספים על החלטתה

לאשר את התקנות לפיצוי הדרום ועוטף עזה

פרסום

 

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש: אנו מברכים את יו"ר ועדת הכספים,

משה גפני וחברי הכנסת בוועדה, שאישרו את התקנות החשובות לפיצוי הדרום והדבוראים שנפגעו מההצתות בעוטף עזה

 

ועדת הכספים אישרה היום, (17.12) את התקנות לפיצוי העסקים והעובדים בעקבות הלחימה וטרור ההצתות בדרום. התקנות שקודמו בלחץ הוועדה יעניקו, בין השאר, פיצוי לדבוראים שכוורותיהם נשרפו בהצתות וכן שטחי מרעה הדבורים שנשרפו. על פי החלטת הועדה, יינתן הפיצוי לכלל הדבוראים בתוואי 0 עד 7 קילומטרים מהגבול, בגין הנזק העקיף, גם כאלה שהכוורות שלהם אינן נכללות בשטחים הנחשבים בכלל יישובי הספר.

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש: "אנו מברכים את יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, חברי הכנסת בוועדה ורשות המיסים, על אישור התקנות החשובות לפיצוי אשור הדרום והדבוראים שנפגעו מההצתות בעוטף עזה. בעקבות הלחימה וטרור ההצתות בדרום, נשרפו כליל מעל 200 כוורות גדושות דבש (כל כוורת מכילה בין 30-50 ק"ג דבש), מעל 10,000 דונם חורש, מעל 6,000 דונם מרעה טבעי והנזק נאמד במעל 2 מיליון שקלים, כאשר כל זה קרה בימים בהם הכוורות היו בשיא תפוקת הדבש, לקראת חגי תשרי, ועקב השריפות לא ניתן היה להפיק דבש באזורים שהוצתו. בנוסף, הדבוראים לא יכלו להציב כוורות בשטחים שרופים ולא התבצעה האבקה של הגידולים החקלאיים. הדבר היווה נזק כלכלי לחקלאות בכלל ולענף הדבש בפרט. הדבוראים מברכים על הפיצוי והתקנות שאשרה ועדת הכספים ומייחלים למשקעי חורף שישקמו את הטבע והחורש שנהרס ואת ענפי החקלאות וענף הדבש בדרום".

פרסום

 

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר בדיון: "אנחנו דנים היום בתקנות לעניין הפיצוי לעוטף עזה והדרום, אני משבח את רשות המיסים ומשרד האוצר על העבודה, לצד כך ביקשנו להפוך את ההוראה להוראת קבע, על מנת למנוע את הזעזוע בכל פעם וכן בתיקונים ליצירת מתווה אפילו טוב עוד יותר, כפי שדחפנו לאורך כל הדרך. ההוראות הרבה יותר טובות מהנעשה בעבר, ההוראות הן מועילות לתושבי עוטף עזה, ולישובים שהופכים לקבועים, ואנחנו נמשיך ונפעל לסיוע".

 

בנוסף החליטה הועדה על פיצוי לעצמאיים ולמעסיקים עבור הוצאות שכר עובדים שנעדרו בשל סגירת מקום העבודה, להורים שנעדרו מעבודתם, ולעובדי ענף התיירות שנפגעו ממושכות, אשר יוכלו לבחור להשוות את מחזורם השנה למחזור אשתקד. לדרישת הוועדה נקבע כי התקנות יישארו בתוקף מספר חודשים נוספים מעבר לסוף השנה, על מנת לבחון את המשך נחיצותן.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים