שיא בהיקף הפיצויים ששילמה קנט למגדלי הפלחה: כ- 30 מיליון ₪ בשנה החולפת

למעלה מ-5.5 מיליון ₪ שולמו למגדלים עבור ביטוח ההכנסה

אם היה צריך הוכחה כלשהי לכך שמזג האוויר הופך, מדי שנה, לבלתי צפוי, השיא בהיקף הפיצויים ששילמה קנט בשנה החולפת למגדלי הפלחה, והגשמים המאוחרים שירדו,  הם דוגמא טובה לך. מנתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, עולה כי החברה שילמה למגדלי הפלחה בשנה החולפת כ-30 מיליון ₪ פיצויים. מנתוני קנט, המחדשת בימים אלה את ביטוחי הפלחה לשנת 2018-19, עולה כי כ-25 מיליון ₪ שולמו במסגרת ביטוח נזקי הטבע בגין, בעיקר בגין נזקי גשם ועוד למעלה מחמישה וחצי מיליון ₪ שולמו במסגרת ביטוח ההכנסה. בקנט מציינים כי על פי התחזיות, מזג האוויר בחורף הקרוב צפוי להיות סוער וכי גם השנה הוא עלול לפגוע משמעותית בגידולי הפלחה.

ביטוח נזקי הטבע לגידולי הפלחה מכסה סיכוני טבע מוגדרים כגון קרה, סערה, שיטפון, עצירת גשמים ועוד.  במסגרת ביטוח זה שילמה קנט למגדלים, בשנה החולפת, כ-25 מיליון ₪,  מתוכם מלמעלה מ-13 מיליון ₪ שולמו למגדלי הפלחה בגין נזקי גשמים. בדרך כלל מדובר בשחתות שכבר נקטפו והושארו בשדות לייבוש, אולם הגשמים, ובעיקר הגשמים המאוחרים, פגעו בערימות והסבו להם נזקים גדולים ולעיתים קרובות השמידו אותן לחלוטין. נזק משמעותי נגרם בשנה החולפת כתוצאה מברד (למעלה מ-3.5 מיליון ₪) ומסערה (כ-2.5 מיליון ₪). עבור נזקי חום פיצתה קנט את מגדלי הפלחה, בשנה החולפת, בלמעלה מ-2 מיליון ₪. נזק משמעותי נוסף, בגובה של כ-2 מיליון ₪,  נגרם בשנה החולפת כתוצאה מעצירת גשמים. בהקשר זה, בקנט מציינים כי במקרה של נזקים מסוג זה לחיטה המגדל יידרש להמציא מסמכים (המעידים כי בחלקות הניזוקות נזרעו אך ורק זרעים מושבחים, מחוטאים ומאושרים. יצויין כי במסגרת ביטוח נזקי הטבע עודכנו השנה דמי הביטוח עקב ריבוי נזקים בשנים האחרונות. בנוסף, בעת חידוש הביטוח ניתן יהיה לרכוש ביטוח המותאם ליבול המרבי הצפוי בכל חלקה.

פרסום

מעבר לחשיבות שיש לענפי הגידול השונים, לגידולי הפלחה חשיבות לאומית נוספת. הגידולים מאפשרים לשמור על אדמות המדינה ולמנוע השתלטות עליהן מצד גורמים שונים. במסגרת זו קנט, בשיתוף עם המדינה וארגון עובדי הפלחה, השיקה לפני שנים ספורות את ביטוח ההכנסה הייחודי לגידולים הללו, ביטוח שצובר פופולריות וביקושים גדולים בקרב המגדלים. התכנית הייחודית מאפשרת ייצוב מהותי בהכנסות החקלאים ויכולת משופרת לתכנון כלכלי. מנתוני החברה עולה כי בשנה החולפת פיצתה קנט את מגדלי הפלחה למעלה מ-5.5 מיליון ש"ח עבור אבדן הכנסה.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים