|
לוח א. השינויים בפדיון של רשתות השיווק באחוזים
פדיון רשתות השיווק | נתונים מקוריים(2) | מגמה בחישוב שנתי | ||
2014 | 2015 |
אוגוסט-אוקטובר 2015 |
נובמבר 2015- ינואר 2016 |
|
סה"כ (לא כולל דלק) | 2.0 | 2.4 | 4.0 | 3.7 |
מזה: | ||||
מזון | 1.0 | 0.6 | 0.4- | 0.8 |
טקסטיל והלבשה | 5.3 | 3.6 | ||
מוצרים בני קיימה(3) | 3.4 | 8.4 | ||
שונות (4) | 2.8 | 5.7 | ||
דלק | 0.4 | 8.8 |
(1)רשת שיווק: מספר חנויות (לפחות 3) של אותה רשת המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר (כולל מזון).
(2) כל תקופה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.
(3) מוצרים שאפשר להשתמש בהם שימוש חוזר וממושך יותר משנה אחת.
(4) בסעיף זה כלולים: מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
שנת 2015
בשנת 2015 גדל סך הפדיון של רשתות השיווק במחירים קבועים ב-2.4%, בהשוואה לשנת 2014; זאת בהמשך לעלייה של 2.0% בשנת 2014.
בפדיון של רשתות המזון חל גידול של 0.6%, במחירים קבועים, בשנת 2015 בהשוואה לשנת 2014; זאת בהמשך לעלייה של 1.0% בשנת 2014.
כמו כן, נרשם גידול בהיקף הפדיון במחירים קבועים של הרשתות המתמחות במוצרים השונים: 3.6% ברשתות הטקסטיל וההלבשה, 8.4% ברשתות של מוצרי בני הקיימה, ו-5.7% ברשתות של מוצרי הקוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה הכלולים בסעיף השונות של מוצרי הצריכה,
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
לתשומת לב: הנתונים המתפרסמים בהודעה זו הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות, בהודעה שתפורסם בחודש הבא הנתון יתעדכן עם קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות.
הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.
* שלוש הנקודות האחרונות של המגמה עשויות *The last three points of the trend may be
להשתנות במידה ניכרת. a significant revision.subject to