נחנכה חממת "למדבר" בערבה תיכונה במטרה לקדם ולפתח תיירות וחינוך חקלאי

לצד ההתפתחות התיירותית בערבה תיכונה, הקמת מתחמי אירוח, אתרי אטרקציות וכדומה, חנכו השבוע בערבה את חממת "למדבר", המתחם משתרע על פני 21 דונמים, שהוקמה על ידי עמותת "בין השיטין" בערבה התיכונה ובתמיכה כלכלית של קק"ל אוסטרליה, קק"ל ישראל וקרן פראט.

 

החממה הממוקמת בכניסה למושב חצבה, כוללת גידולים רבים ומגוונים כגון: פלפלים, עגבניות, בצלים, כרוביות, חסות, ברוקולי ועוד, זאת במטרת לפתח את תחום התיירות החקלאית, לצד התיירות המדברית בערבה תיכונה ובמקביל לאפשר לקבוצות ומוסדות חינוך לחנך את הדור הצעיר לעבודת אדמה. החממה בשטח של 7 דונם ולצידה בית רשת בשטח 14 דונם, בסך הכל מדובר ב- 21 דונמים של חממה תיירותית. בהקמת החממה הושקעו כ- 500,000 שקלים. בנוסף, החממה מציעה למבקרים להפוך ל "חקלאים ליום אחד" ולהתנסות בעבודת כפיים וחיבור לאדמה, גם לאלו שחיי היום יום שלהם רחוקים שנות אור מכך.

פרסום

 

הפעילות נפתחת בהסבר קצר על הערבה, החקלאות שבה, חידושים, טכנולוגיים ויזמות. לאחר מכן מתבצעת פעילות בתחנות, כשמדריכים מקצועיים מובילים את הפעילות הכוללת: קטיף ירקות, הכנות לשתילה, שתילה, הדלייה, סידור טפטפות, אריזת התוצרת וכדומה. לאחר סיום הפעילות המשתתפים מוזמנים למטבחון שהוקם בחממה ובו ניתן לשטוף, לחתוך ולהכין סלט ישירות מהאדמה!

 

הפעילות בחממה הינה מגיל 8 ומעלה ומתאימה גם לקבוצות החל מגיל 8 ועד 99.

 

בשבוע הפעילות הראשון של החממה פעלו 4 קבוצות שונות, כשהמשתתפים  ציינו, כי מדובר בפעילות חינוכית מגבשת ומהנה, המסייעת להבנת העולם החקלאי. בעמותת  בין השיטין הוסיפו: "אנחנו שמחים ונרגשים שכבר עם תחילת הפעלת החממה התקיימו 4 פעילויות שונות שעברו  בהצלחה רבה ושביעות רצון מצד המשתתפים בפעילות".

פרסום

 

אוסי ניר, מנהלת אגף התיירות בערבה תיכונה ציינה: "אין ספק, כי פרויקט "למדבר" הינו משב רוח רענן ואטרקטיבי לענף התיירות המתפתח בערבה תיכונה. אנו שמחים לשמוע על הביקוש הגבוה לפעילות בחממה ומברכים על כך".

 

ניתן להשתתף בפעילות גם במהלך התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר בחצבה בתאריכים 31.1-1.2.2018. התערוכה משתרעת על שטח של 15 דונם, בהם יציגו מיטב החברות את כל החידושים והפיתוחים בתחום. בנוסף, חוקרי תחנת 'יאיר' יפתחו את שערי החממות לביקור רבבות תיירים מהארץ ומהעולם המגיעים ללמוד, לראות ולטעום את חקלאות הפלא המתקיימת בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד!. הכניסה חינם!

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים