לאחר למעלה מ-30 שנה: התיקון לחוק עידוד השקעות הון בחקלאות עבר בקריאה ראשונה

המטרה: הטבות מס עבור חקלאים המייצאים תוצרת חקלאית טרייה, דבר שיקל עליהם בתחרות בשווקים הבינלאומייםההקלה במס החברות תהיה בתווך 16%-7.5%

שר החקלאות אורי אריאל: "אנו ממשיכים לפעול למען החקלאים הישראלים, ולעודד אותם בסט חדש של כלים, שעיקרו הטבות מס. בחוק זה, אנו פותרים עוול של כ-30 שנה שבו לא היה כל תיקון לחוק וחקלאים אשר ייצאו תוצרת חקלאית לא קיבלו כלל הטבות מס. הצעד הזה הוא חלק ממארג תהליכים משמעותיים שעשינו לטובת החקלאים והוא מצטרף להגדלת עובדים זרים בחקלאות, הורדת מכס על המים לחקלאים, תכנית עידוד חקלאים צעירים לענף, צמצום רגולציה והנגשת המידע לחקלאים וניוד מים ברצון"

 

פרסום

לאחר שלא תוקן החוק למעלה מ-30 שנה, אתמול, כ"ז בחשוון תשע"ט (5.11.2018), עבר בכנסת בקריאה ראשונה התיקון לחוק עידוד השקעות הון בחקלאות. תיקון החוק יביא להטבות מס עבור חקלאים המייצאים תוצרת חקלאית טרייה, דבר שיקל עליהם בתחרות בשווקים הבינלאומיים. כמו כן, מטרתו של חוק זה לעודד השקעות הון בחקלאות, לשם פיתוח וביסוס החקלאות כאמצעי לחיזוק ההתיישבות הביטחון התזונתי והלאומי של תושבי המדינה, תוך קידום יוזמה וצמיחה כלכלית ושימור משאבי טבע וסביבה. אלו יביאו לשיפור יכולתו של המשק החקלאי להתמודד בתנאי תחרות בשווקים הבינלאומיים.

השינויים בחוק באים לידי ביטוי במספר נושאים עיקריים: ראשית, התאמת מטרות החוק לעשייה החקלאית בעת הנוכחית. כאמור, החוק יתוקן לאחר למעלה מ-30 שנים. שנית, השוואת תנאי הטבות המס המוחלות על הייצוא החקלאי בדומה לאלו המוחלות על הייצוא התעשייתי, כולל הטבות מס גם ליחידים בהוראת שעה. שלישית, אפשרות להכללת מסלולים מיוחדים במסגרת החוק גם בשיעורי מענקים הגבוהים מאלו הנקובים בחוק. כמו כן, הגדלת שיעורי המענק ההיסטוריים שהיו רשומים בחוק באזור עדיפות לאומית א' מ- 20% ל- 25%, ובאזור עדיפות לאומית ב' מ- 10% ל- 20%, בהתאם למפת אזורי עדיפות לאומית של משרד החקלאות.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים