חה"כ זנדברג: "כשל מרכזי במימוש המטרה שלשמה הוקמה יחידת הקנאביס הרפואי"

דברים נאמרו בישיבה שהתקיימה ביום שני  בוועדה למאבק בנגע הסמים, בראשות חה"כ תמר זנדברג (מרצ), בנושא טיפול היק"ר (יחידה לקנאביס רפואי) במטופלים. הישיבה התקיימה לאור הגידול במבקשי היתר לטיפול ובמהלכה נשמעו עדויותיהם של מטופלים רבים שהקנאביס הרפואי הוא מצרך

יו"ר הוועדה תמר זנדברג:

ישנם 42 אלף מטופלים שכבר עשר שנים מקבלים נמצאים באותו התהליך. יש פה דבר שיטתי שרואים אותו במשך שנים, למה רופא יושב כאן בוועדה ומתלונן על הקשיים מולכם. חיתוך במינונים. אני לא זוכרת דיון כזה קשה, יש פה כשל מרכזי שלשמו הוקמה יחידת הקנאביס הרפואי, זה כשל מצטבר כי אנחנו מלווים מצב כבר שלוש שנים, אותם בעיות ישנות שרק מתרבות, זה לא הגיוני ולא סביר, אותה בירוקרטיה. אך ורק פקסים וקשר עם רופאים, ואז אומרים זה לא נראה טוב.

פרסום

אקיים דיון חרום בהשתתפות השר והמנכ"ל. ואת כל הדיון הזה נקרין בשידור חוזר בנוכחותם. אנחנו לא נרפה מזה, אני רוצה לראות כיצד משרד הבריאות מקיים את החובות שלו כלפי המטופלים שלו. אחרי שנתיים יש לכם 150 רופאים. אתם פשוט כשלתם. אתם יושבים על הר געש יש כאן כשל מרכזי בתפקיד שבשמו הוקמה יחידת היק"ר.

יש קונצנזוס רחב על הצורך בקנאביס, אין חולק על יעילותו, ועדיין לצערי הרב נתקלים בקשיים. מי שצריך את הקנאביס הוא צריך אותו לא לשם שמיים הוא חייב להיות. משרד הבריאות הוא משרד ממשלתי והוא צריך לספק שרות מקצועי לאזרחים ולא לפנות לשאלות רב. אנחנו יושבים בנושאים הללו יותר מ3.5 שנים , אנחנו שומעים בדיוק את אותם הדברים.

דן סיידה (שס):

ברור לכל בר דעת, שהקנאביס הרפואי הוא מוצר מדהים, המערכות מתקשות להתמודד עם כל התגליות של הדבר הזה. המסכנה היא שצריכים להפוך את זה לתרופה בכדי שהמערכת תדע איך להתמודד אתה.

עדויות של מטופלים בקנאביס רפואי:

רוני צפריר: אני הבראתי בזכות הקנאביס, למה אתה שולח אותי לקחת כימיקלים? יש לי גרורות בראש. לא רוצה מהמדינה הזאת כלום שהיא לא שלי, אני הולך לעבור כל חוק אפשרי כדי לשמור על חיי. בישיבה הבאה אתם תעמדו עליי דקה דומיה . האדם הזה הוא שפוט של חברת התרופות.

עו"ד לביא ליאור: אני עורך דין אני פטריוט חברתי ישראלי, האונקולוגים שטיפלו בי הם מלאכים. למה המדינה שכל כך אני אוהב מונעת ממני את הטיפול הרפואי שאני צריך, למה? למה אני צריך לשקר. היקר מוריד לי את המינון למה זה מגיע לי? הבעיה שאני מעלה היא ברפורמה. היא הופכת את כל הסיפור הזה לאקמול שמרפא את הסרטן, היום ישנם 6 אנשים שמספקים רישיונות. מה עושים הרחוקים מהבתי חולים? היועץ הרפואי של היקר קורא בטלוויזיה מסטולים, יש לנו סדרת צעדים שאנחנו ננקוט במהלך ההתקוממות לנגד העניין.

ניר יופטרו: אני מלווה יותר מ- 300 חולי סרטן שמטופלים בשמן קנאביס, אנחנו המדינה היחידה בעולם עם המינונים הנמוכים, שלא באמת עוזרים לחולים, ישנם המונים שמוציאים המום כספים מהכיסים לטובת השמן. אגף הרוקחות לא נותן לנו את המינון והכמות הנכונה.

אורין פינסו:  אל תקראו לנו מסטולים, אני חולת סרטן, במקום להתעסק בחיים שלי אני כאן, אני נאבקת למען עצמי והחברים שאתי, כל יום אנחנו נאבקים בבירוקרטיות של המשרד. נטרלתי את עצמי מהכימו כי החלטתי שאני מטפלת בעצמי, באופן עצמאי ולא צריכה משהו אחר. הייתי שלושה חודשים בבידוד. המחלה הזאת כל כך כואבת. העננה שמרחפת מעלינו זה המוות. אנחנו לא מפחדים למות, אנחנו מפחדים מסבב הייסורים יותר. האם הרופאים בעדנו או נגדנו. מי אלה משרד הבריאות מי אלה היק"ר? מי זה מיכאל דור?

אבי בצון: אני אבא לילד בן 5, ובגיל 3 הוא קיבל אירוע אפילפסיה, הילד הוגדר כאוטיסט. מאז שהילד קיבל שמן קנאביס הפלא ופלא. אני מאשים את נציגי היקר באופן ישיר. המשפחה שלי כמעט התפרקה, כולנו עברנו לטיפול פסיכולוגי, וכל זה בגלל נוהל 106, הנוהל הזה צריך להיעלם חד וחלק. אני עדיין חייב להרעיל את הילד שלי כל יום לפי הסעיף 106.

היקר פוגע בנו כמטופלים, הוא לא נותן לרופא לטפל בנו אמפירית כלפי המטופל. הרופאים מפחדים מהיקר, הילד שלי גמול מתרופות זה כמה שנים, האם ישנו משהו שמנסים אתם לעשות לטובת החולים? ישנם עבריינים בכל תחום, קל להיכנס לבירוקרטיה ולעבוד לפי הספר, ובו זמנית לפגוע ברבים מהמטופלים. לכן צריכים לבטל את הנוהל 106 במידי וכמו כן להוציא את ה-CBD. הילד שלי לא מסומם לשנייה ולא לדקה.

יובל לנדשפט: ממשרד הבריאות יחידת היקר:

קנאביס בארץ לא רשום כתרופה, ולא בשום מקום בעולם, מעמדו הוא מאוד מיוחד. הנוהל 106 מפורסם ברבים, מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאינטרנט ולקרוא את כל המדיקליזציה ואת הסעיף 106. בעקבות הפעילות האינטנסיבית ישנם 42 אלף מטופלים כיום, אין לכך שום אח ורע בום מדינה מערבית.

פרסום

ישנם מנהלים אונקולוגים בכל הארץ: הדסה עם שני מנהלים, בפריפריה פורייה העמק וסורוקה, רמב"ם, נהריה עם שני מנהלים, ובמרכז בבילינסון באיכילוב בתל השומר ובוולפסון חולון.

אין מדיקליזציה באף רמה כזאת בעולם, ממשלת ישראל בהובלתו של סגן השר עשתה תהליך אמיץ מאוד, רוב החולים הם מטופלי כאב, ההתוויות נבחנות על ידי ועדה של רופאים. המחקר בחולים אוטיסטים, למרות שהאוטיזם איננו התוויה רשומה.

לגבי השמן: כמו שלא נאשר תרופה שלא נבדקה מדעית ואין לה תשתית מדעית כך גם לא נסכים לאי בדיקות השמן. לגבי הייצור של RSO פנינו לפני שנתיים, לרופאים בכדי ליזום מהלך של מחקר. ואז יהיו לנו תשובות לפי הפרמטרים המדעיים בנוסף ליעילות ולפעילות של המוצר.

היה פה אומץ רגולטורי של משרד הבריאות גבוה במיוחד והמשנה למשרד לתת טיפול לאוכלוסיות גדולות ככל האפשר. משרד הבריאות הולך לפי ההלכה היהודית, אחד המנהלים שהיו לנו היה רב כשלא ידענו מה היא הגישה לקנאביס הרפואי לפי ההלכה, וכשלא יודעים הלכנו לשאלת רב.

הממוצע שהיה בסביבות 800  פניות ביום, וישנם 20 מוקדניות. פתחנו מחזור לעוד ששה רופאים. הרופאים יתחילו לעבוד ברבעון הראשון של 2019, אנחנו נסיים את הליך ההכשרה של המחזור ו'. ואז יהיו לנו מרשם ורישיון במקום.

דר בן עמית מכבי: מאוד חשוב שהקופות יהיו מעורבות ויתנו את עמדתן, חשוב לי מאוד למר כי מכבי היא פה, כלומר אכפת לנו מהחברים, אנחנו נתקלים באנשים שזקוקים לשימוש בקנאביס על בסיס יומי, אנחנו מעוניינים בתהליך טוב שהמטופלים יוכלו להגיע למראות ויקבלו טיפול ביום. ישנן עלויות ניכרות להקים את המהלך הזה.

ליאורה שכטר: במאוחדת בגלל ההכרה בחשיבות הקנאביס, נקבעה מדיניות למתן הקנאביס במסגרת הקופה, ועיקר תפקידה היא לשרת את המטופלים. הנושא של מתן קנאביס הוא נושא טעון, אנחנו ביקשנו מהממונה על הבקרה, מטעם משרד האוצר שיאשרו לנו את התקציב הנדרש כדי שנעשה את כל התהליך בתוך הבית, כלומר בתוך הקופה.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים