אכילת אגוזים מאריכה חיים

מאת לוטי זילברמן מהנדסת כימיה תואר שני עם התמחות בתרופות,תזונה וסביבה

העובדות על האגוזים קצת מבלבלות. חלק גדול מהמחקרים מצאו שאכילת אגוזים זה בריא.

אלה שסופרים קלוריות אומרים זה לא נכון כי יש הרבה שומנים וקלוריות באגוזים. האלה שעושים סקרים רפואיים (EPIDEMIOLOGY) מצאו שאגוזים מפחיתים את הסיכון למחלות.

פרסום

ה"אמת" על  אגוזים משתנה מדי פעם, וחשוב להתעדכן גם במחקרים החדשים.

 

מה הן התוצאות המחקרים?

חוקרים BostonBrigham and Women's Hospital and Harvard School of Medicine בדקו את הקשר בין תדירות של אכילת אגוזים למיניהם ותמותה בקרב 76,464 נשים שהשתתפו במחקר, בין השנים 1980-2010 ו-42,498 גברים שהשתתפו במחקר שנעשה בין השנים 1986-2010.

המחקר התפרסם בנובמבר 2013  ב-New England Journal of Medicine

המחקר מצא קשר ישיר בין צריכת אגוזים ואריכות חיים כתוצאה מירידת במחלות שגורמות לתמותה.

קצת על המרכיבים של האגוזים:

  • שומנים בלתי רווים
  • חלבונים
  • ויטמינים
  • נוגדני חימצון
  • סיבים
  • פולאט
  • מגנזיום

כל המרכיבים האלה מסייעים במניעת מחלות כגון:

  • מחלות לב
  • סרטן
  • מחלות של דרכי הנשימה
  • סרטן של מעי הגס
  • סכרת מסוג 2
  • דלקות
  • אבנים בכיס המרה

החוקרים מאוניברסיטה הרוורד מצאו שאנשים שאוכלים יותר אגוזים הם רזים יותר,יש להם מודעות ויכולת לעסוק בפעילות גופנית, הקפדה רבה יותר על תזונה הכוללת פירות וירקות.

 

כמה לאכול וההשפעה על אריכות חיים

פרסום

המחקר מצא שהקשר ההפוך הכי טוב בין צריכת אגוזים  ואריכות חיים נמצא בצריכה של כ-30 גרם אגוזים מדי יום.

התברר שבצריכה של כמות של 30 גרם:

  • פחות מפעם בשבוע – יש ירידה בתמותה של 7%
  • פעם בשבוע – ירידה של 11%
  • 2-4 פעמים בשבוע – 13%
  • 5-6 פעם בשבוע – 15%
  • 7 פעמים או יותר בשבוע – 20%

לפי החוקר הראשי שרל סוכס המנהל של Gastrointestinal Cancer treatment center of Dana Farber Cancer Institute  , התועלת הגבוהה ביותר היא בירידה של 29% בתמותה ממחלות לב, שהן הגורם המרכזי לתמותה בארה"ב.

אולי לא תמיד יש חשק לאכול אגוזים. אפשר לטחון יחד כמה סוגים של אגוזים ולהוסיף לסלטים, לדגני בוקר, אפילו לאורז ופסטה. כל אחד עם העדיפות שלו, העיקר שישולבו כחלק חשוב בתפריט. למרות זאת יש מקרים בהם לא ניתן להנות מהערך המוסף של האגוזים, כאשר יש אלרגיה לאגוזים.

השורה התחתונה היא שהכי טוב לצרוך כ-30 גרם על בסיס יומי, זה גם מוסיף טעם למאכלים. "תופעות הלוואי" הן מניעת מחלות, אריכות חיים, ואיכות חיים טובה יותר.

המחקר התפרסם  ב- 11 לדצמבר 2013 על ידי ד"ר מרק וילאי, מחבר הספר The 3 Secrets to Optimal Health      .המחקר התפרסם גם באתר Easy health Options. מחקר מחזק ידע קודם על השפעתם החיובית של אגוזים על הבריאות הכללית.

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
טיפים לאחסון פירות וירקות
האם כש אבוקדו שחור הוא מקולקל
איך לאחסן נכון תפוחי אדמה שלא יתקלקלו
פירות יבשים בריא או לא בריא
דבש - האנטיביוטיקה של הטבע לעונת החורף
אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
טיפים לאחסון פירות וירקות
האם כש אבוקדו שחור הוא מקולקל
איך לאחסן נכון תפוחי אדמה שלא יתקלקלו
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים