קמומיל (בבונג) ותכונות המרפא שלו

 מאת לוטי זילברשטיין מהנדסת כימיה תואר שני

הקמומיל מוכר במדע תחת השם CHAMAEMELUM NOBILE<span "arial","sans-serif";="" "times="" new="" roman";=""> ונחשב עשב מרפא. השם קמומיל בא מהיוונים העתיקים ומשמעותו "תפוח טחון" Ground apple)). העשב הזה מוכר גם תחת השם מנזנילה. רבים שמעו על התכונות של הקמומיל, אבל לא הרבה יודעים מה ההרכב שלו וכיצד זה מסביר  את ההשפעה שלו על הבריאות.

לקמומיל יש ריח עם ניחוח של תפוח, מכיל ויטמין A, מינרלים כמו סידן, מגנזיום, אשלגן, מנגן ואבץ. הקמומיל מכיל גם החומצה אמינית "טריפטופן" המשפיעה על מערכת העצבים המרכזית כמרגיע. הקמומיל מכיל גם את החומצה אמינו כאמאזולן (chamazulene), חומר נוגד אלרגיות ונוגד דלקות.

פרסום

הפרח של קמומיל נמצא בשימוש רפואי. הפרחים הם צהובים עם עלי כותרת לבנים. לתה קמומיל יש טעם וניחוח נעים.

בעת העתיקה, במצרים העתיקה, יוון ורומא השתמשו בעשב הקמומיל. גם האירופה העתיקה השתמשו בקמומיל על מנת למנוע הפרעות עיכול.

שימוש פנימי

הקמומיל נחשב כתחליף ארופאי לגינסנג. הפרחים  של קמומיל יכולים לשמש לתה, טיפות או קפסולות. הכי טוב להכין תה מעשב טרי ולקבל את השמן הנדיף, הטרי והחזק. זה עוזר להקלה על כאבי בטן, קדחת השחת, חומציות יתר, זיהומים קלים, התכווצויות של מחזור, דלקת פרקים וכיב. הקמומיל מחזק גם המערכת החיסונית.

מחקרים שנעשו לאחרונה חיזקו  את השם הטוב מזה אלפי שנים וחלק מהתכונות הרפואיות המיוחסות לקמומיל, כמו נוגד דלקות, נוגד  אלרגיות, נוגד זיהומים בקטריאליים וכתחליף לתרופות הרגעה.

המחקרים האלה הגבירו יותר ויותר את הפופולאריות של הקמומיל ועתה עשרים ושש מדינות הכריזו על הקמומיל כתרופה.

שימוש חיצוני

פרסום

מוסיפים קמומיל למשחות קוסמטיות לעור, כיוון שזה מסייע לשמור על בריאות העור. מומלץ להשתמש על גבי שרירים במקרה של כאבים, על כוויות שמש, אקזמה, מחלות עור, כאבי פרקים וטחורים

לסיכום

הקמומיל חייב להמצא במטבח וגם בארון התרופות. אין הרבה תרופות שהוכיחו את עצמם שוב ושוב במחקרים ובשימוש של אלפי שנים. לא מומלץ לאנשים אלרגיים לפולן, למרות שהוא בעצמו נחשב אנטי אלרגני.

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתבות נוספות

אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
טיפים לאחסון פירות וירקות
האם כש אבוקדו שחור הוא מקולקל
איך לאחסן נכון תפוחי אדמה שלא יתקלקלו
פירות יבשים בריא או לא בריא
דבש - האנטיביוטיקה של הטבע לעונת החורף
אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
טיפים לאחסון פירות וירקות
האם כש אבוקדו שחור הוא מקולקל
איך לאחסן נכון תפוחי אדמה שלא יתקלקלו
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים