פירות אקזוטיים מיוחדים

פירות קקטוסים מטפסים שכמעט לא צורכים מים וגדלים בתנאי אקלים יבשים במיוחד, פרי המרולה עם נוגדי החמצון

בסל האקזוטי תוכלו למצוא מגוון של פירות  חדשים, שפותחו ואוקלמו על ידי פרופסור יוסף מזרחי ודר אבינועם נרד מאוניברסיטת בן-גוריון.

 

פרסום

הקקטוס שהתחפש לרימון |||

פיטיות מטפסות– פירות של קקטוסים מטפסים הצורכים כ-10% מכמות המים שדורשים עצי פרי אחרים, ומתבלטים בזכות קשקשים צבעוניים על קליפת הפרי הצהובה-אדומה ובשרו (לבן-אדמדם). את הפיטיות המטפסות תוכלו לטעום ולגלות שטעמן משתנה בהתאם לסוג הזן: החל מחמצמץ ועד מתוק ולעיתים אף מזכיר זני רימונים חמצמצים.

פירות הפיטיות המטפסות עשירים במרכיבים תזונתיים שונים, ביניהם סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.

b

קקטוס חסכוני במים |||

פרי הקובו – קקטוס עמודי הצורך כ- 10% מכמות המים שצורכים עצי פרי אחרים, ומגודל בארץ באופן בלעדי!!! הקובו בעל קליפה אדומה בגוונים משתנים (בהתאם לזן) ובשר לבן-קרם בעל טעם חמצמץ מתוק. גם הקובו עשירים במרכיבים תזונתיים שונים, כמו סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון.

פרסום

a

מלכת  נוגדי החמצון ||| ולחובבי המנגו מציגים בביתן את הזן החדש של המרולה – פרי מעץ בר הגדל באפריקה הדרומית (הדומה בצורתו למנגו צהוב קטן אך בעל ארומה וטעם ייחודיים). טעימה מהמרולה תעשיר את גופכם בנוגדי חמצון פי 10-4 בהשוואה לרימונים (פירות חומציים במיוחד), ותוסיף לגופכם ויטמינים, סיבים תזונתיים ומרכיבי מזון חיוניים אחרים. עץ המרולה תורבת בארץ והמטע הגדול בעולם נטוע כיום ביטבתה (כגידול חקלאי). בגלל גמישותו ניתן ללוש את הפרי עד שהוא הופך לכדור מיץ, ואז לחורר את קליפתו ולסחוט את המיץ לפה. מאגוז המרולה ניתן לסחוט גם שמן מאכל המבוקש גם בתעשיית הקוסמטיקה.

 c

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתבות נוספות

זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תפוח אדמה.. אלה מה
מיני פלפל לממולאים ובישול
זני פירות הדר חדשים

18 בפברואר 2024

"מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!
זנים מסחריים שיאריכו את עונת הדובדבן
גדילן מצוי marianum Silybum משפחת המורכבים Asteraceae
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים