פורום קומפוסט

adom eigol

השימוש בפורום זה הוא פתוח ויעלה דיונים בנושא הקומפוסט

 

פרסום

compost Aerial 079.2

.

קומפוסט הוא דשן עשיר שנוצר מזבל אורגני שהתפרק ואפשר להחזירו לקרקע ולטייב אותה.  קומפוסט לחקלאות מאוד חיני לגידולים.בטבע מתרחש תהליך תמידי ויעיל מאוד של מיחזור אורגני, כאשר כל הפסולת של אורגניזם אחד (למשל עלים שנשרו מעץ), משמשת כמשאב עבור אורגניזמים אחרים (למשל חיידקים וחרקים הניזונים מהעלים ומפרקים אותם בחזרה לאדמה). כל הפירות, הירקות והצמחים יירקבו בסופו של דבר, אך כדי להחיש את התהליך ולמנוע ריקבון בלתי מבוקר, הפסולת האורגנית מפורקת על ידי חרקים וחיידקים בנוכחות אוויר (פירוק אירובי). ניתן גם להעביר צואה אנושית לקומפוסט, תוך שמירה על כללים מסוימים, ובכך לחסוך מים בשירותים וחומר אורגני שמגיע למטמנות[1]. כאשר הקומפוסט מוכן משקלו הוא כ50 אחוזים מן הכמות ההתחלתית והוא מכיל בערך 60-70 אחוזים של חומר אורגני.

בנוסף ניתן להוסיף לקומפוסט לאחר הסתיימות התהליכים תולעים אדומות אשר מעכלות את הקומפוסט ופולטות חומרים אנאורגניים אשר מטייבים את איכות הקומפוסט, בשלב זה נקרא הקומפוסט "הומוס".

פרסום

adom eigol

שליחת ההודעה לפרסום בפורום מהווה אישור כי קראתי ואני מסכים לכללי הפורום 

בפורטל אגרונט שמחים לענות על שאלות ותשובות בתחום החקלאות

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתבות נוספות

הארכת חיי מדף - פורום
אסטרטגיה ניהול ושיווק - פורום חקלאי
פורום דשנים
עצי פרי הדר -פורום
פורום חסכון באנרגיה במערכות מים
פורום גידול עצי פרי נדירים- אקזוטיים
הארכת חיי מדף - פורום
אסטרטגיה ניהול ושיווק - פורום חקלאי
פורום דשנים
עצי פרי הדר -פורום
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים