מרגישים לחוצים? איכלו מלון

מאת זילברמן לוטי -מהנדסת כימיה תואר שני

 

לא חסרות סיבות להרגיש לחוצים, ומה הלחץ עושה לנו? יש ייצור יתר של ההורמון קורטיזול (cortisol), עליית בכמות השומנים בגוף, סיכון מוגבר לעלייה בלחץ הדם ובעיות נוספות. מתברר שלא צריכים למהר לרופא, אולי אפשר להתנסות בתוצאות המחקר של מדענים צרפתיים – איכלו מלון. המלון מכיל אנזימה הנקרא superoxide dismutase (SOD) בעל פעילות חזקה יותר מהויטמינים. ה-SOD גורם לגוף ליצר נוגדי חימצון בעצמו, לתקן תאים ולהקטין את הנזק הנגרם על ידי הסופראוקסיד (superoxide) הרדיקל החופשי הכי נפוץ בגוף.

פרסום

במחקר היו שתי קבוצות מתנדבים, חלקם קיבלו  IU140 של SOD וחלקם תרופת דמה (פלצבו). אלה שקיבלו ה-SOD הרגישו שיפור בתופעות לחץ ועייפות יחסית לאלה שקיבלו כדורי פלצבו. בתחילה, גם אלה שקיבלו כדורי פלצבו הרגישו הקלה למשך זמן הטיפול (4 שבועות), אבל האפקט נעלם אחרי ההפסקת הטיפול. מנגד, אלה שקיבלו את ה-SOD המשיכו לדווח על שיפור באיכות השינה, ביכולת להתרכז, וירידה בתחושת הלחץ. דאגות ועצבנות היו בגדר הנורמלי.

המתנדבים היו ברמת לחץ וחרדה בינוניות. החוקרת הראשית, מרי-אן מילסי סבורה שהתוצאות היו חדות יותר אם היה מדובר במתנדבים ברמת לחץ וחרדה גבוהות יותר.

מחקרים נוספים מצאו קשר בין לחץ פסיכולוגי ועומס והתחמצנות פיזיולוגי בתוך התאים. מחקר זה בחן אפשרויות לסייע לגוף להלחם במחמצנים.

הם ממליצים על אכילת מלון לטיפול ולהפחתת הלחצים. ניתן גם להשיג SOD כתוסף מזון בשם המסחרי "Extramel".

פרסום

בכל אופן לטיפול זה לא יהיו תופעות לוואי של תרופות נגד דיכאון

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתבות נוספות

אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
טיפים לאחסון פירות וירקות
האם כש אבוקדו שחור הוא מקולקל
איך לאחסן נכון תפוחי אדמה שלא יתקלקלו
פירות יבשים בריא או לא בריא
דבש - האנטיביוטיקה של הטבע לעונת החורף
אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
טיפים לאחסון פירות וירקות
האם כש אבוקדו שחור הוא מקולקל
איך לאחסן נכון תפוחי אדמה שלא יתקלקלו
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים