גם המזיקים אוהבים מריחואנה – פיתוח ישראלי מאפשר להרחיק אותם ללא חומרים כימיים שעלולים להזיק לצרכני הקנאביס הרפואי..

הפיתוח מעורר ענין בקרב מגדלי קנאביס בהולנד

 

צרכני הקנביס הרפואי נמצאים במצב בריאותי רגיש, לכן יש על הענף הגבלות בהקשר לתנאי הגידול וריסוס כנגד מזיקים בחומרים כימיים. לכן מגדלי הקנביס מחפשים אחר דרכים שונות ואורגניות ככל האפשר, כדי להצליח במלחמה נגד מזיקים המעוניינים בעלי המריחואנה.

פרסום

 

פיתוח ישראלי חדש בשם "תמר-טק" מאפשר הדברת חממות קנביס בהתבססות על חומרים אורגנים. גידול הקנאביס בעזרת "תמר טק" נעשה בנגב המערבי, אך אסור לפרסם את המיקום המדויק מחשש לגניבות.

 

הפיתוח הוא יוזמה של שני חקלאים צעירים, שאושר על ידי משרד החקלאות לאחר סדרת ניסויי שדה בשיתוף מינהל המחקר החקלאי – מכון וולקני. בנוסף לבדיקת יעילות החומר כנגד מזיקים, נבחן יבול הקנביס שגדל עם התחליב כדי לוודא שהשימוש בו אינו פוגע באיכות המרכיב הפעיל של הצמח.

 

ענף הקנביס נתפס כתחום פרוץ, זאת מאחר ובהשוואה לשאר ענפי חקלאות לא ניתן לבצע בו את אותן בדיקות הבקרה שנעשות לפירות וירקות בכדי לוודא שהתוצרת נקיה מריסוס כימי.

לדברי אורי יפה מחברת אגרו שלף, מפתחת תחליב התמר-טק, הקנביס חביב על סוגי המזיקים אקרית אדומה מצויה, עש הטבק וכנימות עלה שיונקים את רקמות הפרחים העסיסיות ומסוגלים לחסל יבול שלם בזמן קצר מאוד. הקנביס הוא צמח רגיש שלא גדלות ממנו כמויות גדולות להבדיל מענפים אחרים, לכן המגדלים בענף מתמודדים עם לחצים כבדים לשמירה על בריאות היבולים.

נוזל ההדברה החדש מבוסס על השאלת נוגדנים מזני צמחים אחרים, שפיתחו לאורך האבולוציה חומרי הדברה טבעיים שאינם רעילים לאדם ולצומח אך קטלניים לחרקים. כך למעשה אנו משלבים בחממות הקנביס את חומרי ההדברה המצויים בטבע שמשמשים את עולם הצומח כמנגנון הישרדות נגד המזיקים ומרססים בתחליב צמחי במקום ריסוס של תערובות כימיות.

 

מקשרים משותפים של מגדלי קנאביס רפואי בישראל עם מקביליהם בחו"ל, נודע לחקלאים פעילים בארגון  NCSM(האגודה ההולנדית לקנאביס רפואי) על הפיתוח החדש. ההולנדים כבר הביעו ענין בתחליב ולדברי יפה תוצאות הניסוי המוצלח בישראל הן קריצה לאמסטרדם הירוקה שתומכת במוצרים אקולוגים. יש בהולנד פוטנציאל כלכלי גדול וענף הקנביס מכניס למקומיים כסף רב.

 

פרסום

לגידול קנביס בשטחי ישראל יש חשיבות רבה מכך שהעלות הכלכלית של התרופה בגידול מקומי הינה 7 שקל לגרם ואילו עלות של תרופה מיובאת מסתכמת ב-70 שקל לגרם. לכן אם לא תימשך ההשקעה בענף חלק ניכר מהחולים לא יוכל לעמוד בנטל קניית תרופה מיובאת ובשלב שמדינת ישראל תצטרך להכניס תרופה זו לסל התרופות תגדל העלות למשק הישראלי. בנוסף יצוא של מוצרי מחקר ופיתוח בענף מכניס כסף לישראל.

 

כיום יש במדינת ישראל 11 אלף מטופלים בקנאביס הצורכים תוצרת מ-8 חוות גידול. מספר הרופאים המאשרים שימוש בתרופה צפוי לגדול ל-20 עד סוף שנת 2013.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתבות נוספות

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

פרויקטים מסחריים לאגרו-וולטאי כמנוע צמיחה לשיקום העוטף והגליל

17 במרץ 2024

המשקים האורגניים המובילים בישראל ב-2024

13 במרץ 2024

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט תעמוד השנה בסימן הצדעה למתנדב...

20 במרץ 2024

רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל:

19 במרץ 2024

לראשונה בישראל תכנית לאומית לביטחון מזון

19 במרץ 2024

"להכין" פרי או ירק לפי טעמם בשיטה הידרופונית חדשה.

17 במרץ 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים