כח הצבע – המדריך השלם לצריכת ירקות מ-5 קבוצות הצבע

מועצת הצמחים השיקה בכנס "תזונה מונעת איחוד כוחות" את חוברת כח הצבע פירות  – המדריך לצריכת פירות מ-5 קבוצות הצבע, ואת המהדורה השנייה של הספר כח הצבע – המדריך השלם לצריכת ירקות מ-5 קבוצות הצבע.

מועצת הצמחים השתתפה בכנס "תזונה מונעת איחוד כוחות", שהתקיים בגני התערוכה, הציגה דוכן ססגוני של ירקות ופירות ב-5 צבעים והדגישה את חשיבותם בתזונה היומית.

בכנס, אשר התקיים זו השנה ה-11, השתתפו כ-1,000 תזונאים, רופאים ומובילי דעה בתחום התזונה בארץ ובעולם .

פרסום

מועצת הצמחים השיקה בכנס את המדריך החדש לצריכת פירות מ-5 קבוצות הצבע, המציג את הערכים התזונתיים והבריאותיים של כ-40 פירות. בנוסף השיקה את המהדורה השנייה של הספר כח-הצבע – המדריך השלם לצריכת ירקות מ-5 קבוצות הצבע. המדריכים נערכו על-ידי מרב מור-אופיר, תזונאית קלינית ויועצת מדעית למועצת הצמחים. בנוסף הציגה מועצת הצמחים את תו האיכות לצריכת שמן זית ישראלי.

עדי נעלי, מנהל ענף הזית, דיבר בכנס על חשיבות צריכת שמן זית ישראלי עם תו האיכות של המועצה: "צרכני שמן הזית עלולים להיות חשופים לשמני זית באיכות ירודה ואף לשמנים שאינם ראויים למאכל. כדי לאתר ולזהות זיוף יש צורך בביצוע בדיקות מעבדה מורכבות הנערכות במעבדות מקצועיות. אולם כיוון שאין דרך ביתית לזהות שמן זית מזויף, יש צורך להסתמך על הגופים הממונים על הפיקוח.

"יצרני שמן הזית מקבלים את תו האיכות עבור כמות מוגדרת של שמן ולזמן ידוע ומוגבל מראש, כשתהליכי בקרה מוקפדים נמשכים ומתחדשים  כחלק מהפיקוח על השימוש בתו. תו האיכות, המגובה בבדיקות איכות ובבדיקות מעבדה קפדניות, מאפשר להבטיח לצרכן הישראלי שמן זית ישראלי איכותי ובריא".

התזונאית מרב מור-אופיר: "לפירות חשיבות מיוחדת כמקור אנרגיה טבעי וטרי בעידן השפע, בו התזונה לעתים קרובות דלה בסיבים תזונתיים, ועתירת דגנים מעובדים, סוכרים מוספים, שומנים מוספים ונתרן".

"ירקות ופירות הם בבסיסם מזון שלם לא מעובד. הם מהווים מקור חשוב לסיבים תזונתיים, החיוניים לשמירה על תפקוד מערכת העיכול ובריאותה, לויטמינים: כגון ויטמין C, ויטמינים מקבוצה B, וויטמין A, למינרלים: כגון אשלגן ומגנזיום, ולשפע פיגמנטים נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים נוספים. כלל המרכיבים הללו פועלים יחד להפחתת הסיכון למגוון מחלות עידן השפע כגון מחלות לב וכלי דם וסרטן.

"במרבית הירקות והפירות תכולה גבוהה של מים ושל סיבים תזונתיים, ותכולה נמוכה של שומן, לכן צפיפות האנרגיה שלהם נמוכה יחסית והם יכולים לסייע בשמירה על משקל בריא. צריכת ירקות ופירות תורמת גם למאזן חומצה-בסיס תקין בגוף, המסייע בשמירה על בריאות העצם".

"להבדיל ממזונות מעובדים רבים העשירים בנתרן, תכולת הנתרן בירקות ובפירות אפסית ותכולת האשלגן גבוהה. יחס נתרן אשלגן נמוך, חשוב למניעת יתר-לחץ-דם, ומחקרים מראים כי הוא קשור בהפחתה משמעותית של הסיכון לתמותה ממחלות לב וכלי-דם".

פרסום

בכנס הוצג גם מבחר גדול של זני תמרים וכן מחקרים מדעיים חדשים, שנערכו על-ידי פרופ מיכאל אבירם מהטכניון, התומכים ביתרונותיהם הבריאותיים. התמרים עשירים בנוגדי חמצון (פוליפנולים), מינרלים וסיבים תזונתיים. מחקרים מצביעים על כך שהם יכולים לסייע בהפחתת הסיכון לטרשת העורקים, הן על-ידי הפחתת חמצון ה-LDL והן על-ידי סילוק כולסטרול מדופן העורק.

קופסת תמרים בבית, במשרד, או אכילת תמרים בסמוך לפעילות גופנית, יכולות לסייע באספקת אנרגיה טבעית, בדיוק בזמן בו היא דרושה. התמרים מתאימים במיוחד גם כמענה טבעי, בריא ודל שומן לתשוקה למתוק.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

תודה שאתם מבקרים בפורטל החקלאות המוביל אגרונט. אגרונט הוא פורטל חקלאות מקצועי וותיק שעוסק במגוון תחומי חקלאות של ירקות פירות וגידולי שדה גד"ש. בפורטל החקלאות חדשות לחקלאות, מאמרי חקלאות מובילים, זני ירקות ופירות חדשים, פורום חקלאות מקצועי עם מומחים לשאלות ותשובות שיענו על שאלות בתחום החקלאות. בנוסף מכרזים לחקלאות, לוח הודעות לחקלאות, חיפוש חברות לתחום החקלאות, חידושים של חברות חקלאיות, מחירי ירקות ופירות, הדרכה לגידולים חקלאיים, רשימת משווקים ועוד.

כתבות נוספות

אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
טיפים לאחסון פירות וירקות
האם כש אבוקדו שחור הוא מקולקל
איך לאחסן נכון תפוחי אדמה שלא יתקלקלו
פירות יבשים בריא או לא בריא
דבש - האנטיביוטיקה של הטבע לעונת החורף
אלרגיה לבוטנים ? בשורה לבעלי אלרגיה לבוטנים:
טיפים לאחסון פירות וירקות
האם כש אבוקדו שחור הוא מקולקל
איך לאחסן נכון תפוחי אדמה שלא יתקלקלו
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

בחירת תחום עניין

כדי להיות תמיד מעודכנים